nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
W różnych sytuacjach, z jakimi się od pewnego czasu dość często spotykam, nasuwa mi się taka oto refleksja. Wszystkim kandydatom na realizatorów dźwięku oraz uczestnikom organizowanych ...
Jeśli mamy do czynienia ze zdarzeniem, którego cechy możemy odnieść do konkretnych wielkości referencyjnych, to jego scharakteryzowanie staje się jednoznaczne i nie pozostawia najmniejszego ...
Gitara to – szczególnie w przypadku zespołów rockowych, metalowych, itp. – zasadniczy instrument, który jest zarówno instrumentem prowadzącym, rytmicznym, jak i solowym.
Pojawienie się przed laty w coraz powszechniejszym użyciu systemów bezprzewodowego odsłuchu osobistego wywołało lawinę pytań. Wiele osób zadawało sobie pytanie, która z metod realizacji ...
Najlepszym miejscem dla subwooferów jest podłoże – to jedna z klasycznych „mądrości” w dziedzinie audio. Ale czy jest ona prawdziwa?
Opisane w artykule w poprzednim numerze LSI (lipiec/sierpień 2014) naświetlacze i PAR-y to najprostsze urządzenia oświetleniowe, wyposażone – z punktu widzenia optyki – tylko w źródło ...
Zakres słyszalnych (teoretycznie) przez człowieka częstotliwości mieści się w granicach 20 Hz-20 kHz – to chyba wie każdy. Każdy z nas też dobrze wie, że nikt nie wymyślił (i pewnie ...
Światło konwencjonalne – reflektory PAR, Profile, Fresnele i PC-ty itp. – nie jest to obecnie grupa urządzeń, którą można spotkać w dużych ilościach na koncertach, festiwalach i ...
Tym, co pożądane jest przy typowych aplikacjach związanych ze wzmacnianiem dźwięku oraz jego rozpraszaniem na interesującym nas w danej sytuacji obszarze, jest przede wszystkim przewidywalny ...
To, że artysta występujący na scenie musi być odpowiednio słyszalny przez zgromadzonych widzów/słuchaczy, jest tak oczywistą rzeczą, jak to, że słońce rano wschodzi, a wieczorem zachodzi ...
...
17