nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Czytając raporty lub relację z badań wypadków lotniczych często napotykamy na określenie „czynnik ludzki”. W sumie jest to nic innego, jak bardziej „polityczne” określenie pojęcia ...
Historycznie rzecz ujmując, początkowo stosowanie mikrofonów do perkusji było minimalne, nawet w studiu nagrań.
W listopadowym numerze LSI w artykule o akustyce pomieszczeń starałem się przybliżyć temat czasu pogłosu, prezentując kilka wzorów na obliczenie tego parametru (zależnych od stopnia ...
W ubiegłym miesiącu zaprojektowaliśmy nasz pierwszy filtr FIR, korzystając z oprogramowania rePhase oraz funkcji „prostowania” lub „poprawiania” rzeczywistej charakterystyki amplitudowej ...
W ubiegłym miesiącu powiedzieliśmy co nieco o rozchodzeniu się fal dźwiękowych w pomieszczeniu zamkniętym, o tym jak wygląda w nim wykres narastania i zanikania dźwięku (w skali liniowej ...
Systemy oświetleniowe, w szczególności systemy sterowania oświetleniem, przeszły – jak wszystko – długą drogę ewolucji, poczynając od najprostszych połączeń ze sterowaniem typu ...
W ubiegłym miesiącu przedstawiliśmy kilka podstawowych informacji o filtrach FIR, czyli filtrach o skończonej odpowiedzi impulsowej.
Pierwszy artykuł z serii „Akustyka wnętrz” poświęciliśmy na przedstawienie podstawowych, acz niezbędnych w dalszym poznawaniu akustycznego „świata” informacji
Realizator dźwięku to człowiek, który – jak sama nazwa mówi – realizuje dźwięk. Od tego, jak on tego dokona, zależeć będzie efekt końcowy, czyli jak występ danego zespołu czy ...
Filtry FIR, czyli filtry cyfrowe o skończonej odpowiedzi impulsowej – jak większość rzeczy w technice audio – nie są czymś zupełnie nowym, bowiem istnieją już od wielu lat.
...
14