nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Nowy rok to czas niepewności o to, co może przynieść kolejny rok, co może się wydarzyć. To także czas noworocznych postanowień. Warto pochylić się nad jednym, które zawsze jest aktualne ...
Czas zakończyć ten już dość przydługawy cykl artykułów o omikrofonowaniu fortepianu. W poprzednim numerze dość szczegółowo zajęliśmy się kwestią doboru mikrofonów i ich pozycji ...
Tak jak samochodem nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ non stop na pełnym gazie, tak też i w systemach oświetleniowych nie zawsze używa się pełnej mocy urządzeń oświetleniowych. ...
Po naprawdę sporej dawce teoretycznych informacji o historii, budowie i właściwościach akustycznych fortepianu (a także i pianina), najwyższa pora zaprząc ten ogrom wiedzy do celów praktycznych. ...
W ubiegłym miesiącu zaprojektowaliśmy nasz pierwszy filtr FIR, korzystając z oprogramowania rePhase oraz funkcji „poprawiania” rzeczywistej charakterystyki amplitudowej i/lub fazowej, ...
Pod koniec ubiegłego roku Redaktor Naczelny zasugerował mi kolejny temat związany z tą działką elektroakustyki, na której znam się całkiem nieźle, czyli z głośnikami. Co prawda opublikowałem ...
Po wstępnie teoretycznym dotyczącym filtrów cyfrowych w ogólności, a w szczególności filtrów typu FIR, w tym numerze przejdziemy już do konkretów, czyli do tego, jak zaprojektować ...
W tym numerze przyjrzymy się ważnej kwestii, jeśli chodzi o odpowiednie omikrofonowanie fortepianu, a mianowicie kierunkowości emisji dźwięków wydobywanych z tegoż instrumentu. Jak praktycznie ...
Wszystkie obiekty zaprezentowane w serii artykułów Sale świata są niezwykle fascynujące. Swoją nadzwyczajność zawdzięczają głównie akustyce, ale również aspektowi wizualnemu, kontekstowi ...
W wakacyjnym numerze poruszyliśmy temat korygowania charakterystyki fazowej, np. zestawów głośnikowych, ale nie tylko. W konkluzji artykułu znalazła się informacja, że znacznie łatwiej ...
2
...