nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
W listopadowym numerze z ubiegłego roku (LSI 11/2018) omawialiśmy jak zaprojektować filtr FIR za pomocą darmowego oprogramowania rePhase. Obiecałem wtedy, że przyjrzymy się też innym ...
Kontynuując temat rozpoczęty w numerze styczniowym, w drugim odcinku zajmiemy się omówieniem kilka istotnych parametrów elektrycznych i akustycznych, które należy wziąć pod uwagę, planując ...
Jak już wiemy z artykułu z poprzedniego numeru, dimmery mają swoje wady, ale i zalety. Zresztą w przypadku światła konwencjonalnego w zasadzie i tak nie mamy wyboru, jeśli chcemy sterować ...
Nowy rok to czas niepewności o to, co może przynieść kolejny rok, co może się wydarzyć. To także czas noworocznych postanowień. Warto pochylić się nad jednym, które zawsze jest aktualne ...
Czas zakończyć ten już dość przydługawy cykl artykułów o omikrofonowaniu fortepianu. W poprzednim numerze dość szczegółowo zajęliśmy się kwestią doboru mikrofonów i ich pozycji ...
Tak jak samochodem nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ non stop na pełnym gazie, tak też i w systemach oświetleniowych nie zawsze używa się pełnej mocy urządzeń oświetleniowych. ...
Po naprawdę sporej dawce teoretycznych informacji o historii, budowie i właściwościach akustycznych fortepianu (a także i pianina), najwyższa pora zaprząc ten ogrom wiedzy do celów praktycznych. ...
W ubiegłym miesiącu zaprojektowaliśmy nasz pierwszy filtr FIR, korzystając z oprogramowania rePhase oraz funkcji „poprawiania” rzeczywistej charakterystyki amplitudowej i/lub fazowej, ...
Pod koniec ubiegłego roku Redaktor Naczelny zasugerował mi kolejny temat związany z tą działką elektroakustyki, na której znam się całkiem nieźle, czyli z głośnikami. Co prawda opublikowałem ...
Po wstępnie teoretycznym dotyczącym filtrów cyfrowych w ogólności, a w szczególności filtrów typu FIR, w tym numerze przejdziemy już do konkretów, czyli do tego, jak zaprojektować ...
2
...