Marketing eventowy i zarządzanie wydarzeniami - jak osiągnąć korzyści dla firmy i uniknąć błędów?

2021-06-04
Marketing eventowy i zarządzanie wydarzeniami - jak osiągnąć korzyści dla firmy i uniknąć błędów?

Eventy to świetna okazja, aby zaprezentować wartości firmy. Podczas wydarzenia możesz pokazać nowe produkty i kampanie. Eventy dają szansę na współpracę z nowymi partnerami i kontrahentami. Warto opowiedzieć na nich o nowych przedsięwzięciach i wspieraniu akcji charytatywnych.

Wydarzenia przyciągają osoby, które chcą oderwać się od rutyny, rozwijać się, nawiązać kontakty i poznać nowe środowisko. Zaproszenie na ważny event sprawia, że czujemy się wyjątkowo. Nic dziwnego, że takie okazje przyciągają rzesze osób. To idealny moment, aby realizować marketingowe cele przedsiębiorstwa.

 

Jakie możliwości daje marketing eventowy?

Marketing eventowy daje szereg korzyści. Narzędzie zwiększa rozpoznawalność firmy, pozyskuje nowych odbiorców oraz propaguje wartości marki. Dlaczego marketing eventowy jest tak skuteczny?

1. Eventy budzą zainteresowanie wśród mediów i nowych, potencjalnych grup klientów. Ludzie zaczynają zdobywać informacje na temat marki i zadają pytania.
2. Marketing eventowy pozwala na stworzenie warunków bezpośredniego kontaktu klientów z firmą.
3. Firma ma może budować emocjonalne zaangażowanie klientów wobec marki.
4. Przedsiębiorca może dowolne oddziaływać na uczestników eventu i na bieżąco obserwować reakcję na informacje na temat marki.

O czym warto pamiętać?

1. Każde wydarzenie może być transmitowane w internecie. Dzięki temu marka ma szansę na dotarcie do wielu osób. Rozważ zatrudnienie profesjonalnego fotografa i filmowca. Umieść krótkie relacje na facebooku, instagramie oraz youtubie.
2. Skorzystaj z możliwości reklamowych, jakie oferują media społecznościowe. Dzięki temu dotrzesz do nowego grona odbiorców.
3. Rozważ zaproszenie influencerów, których obserwują duże społeczności. To świetny sposób, aby zareklamować markę wśród nawet kilkudziesięciu tysięcy potencjalnych klientów.
4. Pomyśl o nietypowych aktywnościach, konkursach, które przyciągną uwagę mediów.
5. Stwórz darmowe szkolenie ze specjalizacji związanej ze swoją działalnością. Dzięki temu firma buduje pozycję eksperta w swojej branży.
6. Nie zapomnij o zapleczu technicznym eventów. Systemy wystawiennicze to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi i przekazanie kluczowych informacji na temat marki.

 

Systemy wystawiennicze na eventy

Systemy wystawiennicze to najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi i prezentację informacji podczas eventów (tu przeczytasz o nich więcej). Modele o wysokiej jakości są stworzone dla wymagających przedsiębiorców. Niezawodne i trwałe konstrukcje uzupełnione o atrakcyjną szatę graficzną wyróżniają się na tle innych narzędzi marketingowych. Oprócz popularnych banerów i potykaczy warto przemyśleć następujące rozwiązania:

Displaye tekstylne

Display tekstylny pozwala na wydruk dowolnego motywu na białej tkaninie i zawieszenie go na stabilnym, metalowym stelażu. System składa się do małych rozmiarów i umożliwia łatwy transport w dowolne miejsce. Montaż trwa kilka minut i nie wymaga żadnych narzędzi. W każdym momencie możesz zamówić dodatkowe motywy i zaprezentować nowe treści reklamowe. Dzięki temu displaye mogą posłużyć na wiele wydarzeń.

Wieża POP-UP

Wieża POP-UP to duży słup reklamowy, który składa się ze stelażu oraz trzech paneli. W tym przypadku montaż również nie sprawia problemów, a wieżę dodatkowo można podświetlić reflektorem. Z łatwością umieścisz go w pomieszczeniu lub na zewnątrz budynku.

Trybunka reklamowa

Trybunka to miejsce do udzielania informacji klientom i uczestnikom wydarzenia. Możesz umieścić na nich materiały promocyjne. Polecamy trybunkę o nowoczesnym, eleganckim wyglądzie, która posiada przestrzeń do umieszczenia motywu firmy.

 

Jak zarządzać eventami, aby nie popełnić błędów?

Zarządzanie eventami to złożone przedsięwzięcie, które wymaga nadzorowania szeregu różnych kwestii. Doświadczony event manager potrafi z sukcesem doprowadzić każdy projekt do końca. Jeśli nie chcesz popełnić błędów, trzymaj się następujących zasad:

1. Sporządź dokładny plan działań. Wszystkie zadania powinny być dokładnie spisane wraz z harmonogramem. Dzięki temu łatwiej zorganizować swój czas i dograć wszystkie kwestie związane z przedsięwzięciem.
2. Rozpocznij działania od ustalenia budżetu i dokładnego researchu. Musisz poznać oczekiwania i preferencje zleceniodawcy oraz zaproszonych gości. Na tej podstawie możesz podjąć kluczowe decyzje odnośnie lokalizacji, scenariusza wydarzenia, rozrywek itd.
3. Podczas wyboru miejsca wydarzenia, postaw na wygodny punkt komunikacyjny, który pozwala na różne formy dojazdu. W pobliżu miejsca powinien znajdować się parking.
4. W kolejnym etapie możesz przejść do ustalenia koniecznych działań, wyboru podwykonawców oraz wyznaczenia deadline’ów.
5. Nigdy nie zapominaj o kwestiach prawnych. Zawsze sporządzaj umowę, która obejmuje zakres obowiązków oraz terminy wykonania zlecenia.
6. Korzystaj z wygodnych aplikacji, które ułatwiają zarządzanie i oszczędzają czas.
7. Stwórz zespół, który pomoże Ci w przygotowaniu wydarzenia. Dobierz obowiązki zgodnie z ich predyspozycjami i doświadczeniem. Żadna z osób nie powinna otrzymać zadań, które przewyższają jej możliwości. To zwiększa szanse na niepowodzenia i problemy w czasie realizacji projektu.

Estrada i Studio Kursy
Produkcja muzyczna od podstaw
Produkcja muzyczna od podstaw
50.00 zł
Produkcja muzyczna w praktyce
Produkcja muzyczna w praktyce
120.00 zł
Bitwig Studio od podstaw
Bitwig Studio od podstaw
55.00 zł
Sound Forge od podstaw
Sound Forge od podstaw
40.00 zł
Kontakt 5 Kompedium
Kontakt 5 Kompedium
60.00 zł
Zobacz wszystkie
Live Sound & Instalation Newsletter
Krótko i na temat, zawsze najświeższe informacje