Sennheiser Digital 6000 na scenie podczas Super Bowl

2020-02-25
Sennheiser Digital 6000 na scenie podczas Super Bowl

W tym roku Super Bowl Halftime Show odbył się na Hard Rock Stadium w Miami Gardens na Florydzie, skąd transmisję dla ponad 100 milionów widzów na całym świecie przeprowadziła telewizja Fox. Sam występ trwał tylko około 14 minut, lecz przygotowania były ogromne, a techniczna realizacja bezbłędna. Według danych opublikowanych przez sieć Fox, tegoroczne Halftime Show oglądało więcej widzów niż sam mecz: w sumie 104,1 mln osób z całego świata.

Dwoje laureatów Latin GRAMMY Award – gwiazda wieczoru Shakira oraz jej gość specjalny, Bad Bunny – na występ w Miami wybrało bezprzewodowy system Digital 6000 firmy Sennheiser. Architekturę audio dla przedmeczowych atrakcji, mikrofonów sędziowskich i Halftime Show po raz 23. z rzędu na Super Bowl obsługiwała ATK Audiotek. Tuż przed przerwą meczowe emocje sięgały zenitu, gdy w dramatyczny sposób Kansas City Chiefs doprowadzili do remisu 10-10. Po upływie regulaminowego czasu drugiej kwarty ekipa Halftime Show miała około sześciu minut na przeniesienie i zmontowanie całej sceny znajdującej się na boisku nieopodal linii 30 jardów. Przed meczem, przy obu liniach bocznych boiska, wzdłuż ściany stadionu za ławkami drużyn ustawiono systemy antenowe dla mikrofonów bezprzewodowych.

„Nie są to klasyczne warunki koncertowe, w których można ustawić anteny po bokach sceny, gdzie znajdują się stosunkowo blisko wykonawcy. Anteny rozmieściliśmy na liniach bocznych i skierowaliśmy je tam, gdzie miała być scena, a następnie łączem optycznym (RoF) połączyliśmy je z powrotem z odbiornikami znajdującymi się w pomieszczeniu technicznym pod trybunami” – zauważa Gary Trenda, szef techników RF w Professional Wireless Systems (PWS) z Orlando na Florydzie. Podczas Halftime Show bezprzewodowe odbiorniki są na ogół umieszczane w większej odległości niż na typowym koncercie rockowym, ponieważ scena Halftime Show jest tymczasowa i musi być zdemontowana już po 14 minutach. Co za tym idzie, łączność bezprzewodowa musi działać bez zarzutu, pomimo braku atutu bliskości sceny. „W takim programie jak ten decyduje niezawodność. Musimy odbierać sygnał z większej odległości, i musi on być naprawdę bez zarzutu” – mówi Trenda.

Estrada i Studio Kursy
Produkcja muzyczna od podstaw
Produkcja muzyczna od podstaw
50.00 zł
Produkcja muzyczna w praktyce
Produkcja muzyczna w praktyce
120.00 zł
Bitwig Studio od podstaw
Bitwig Studio od podstaw
55.00 zł
Sound Forge od podstaw
Sound Forge od podstaw
40.00 zł
Kontakt 5 Kompedium
Kontakt 5 Kompedium
60.00 zł
Zobacz wszystkie
Live Sound & Instalation Newsletter
Krótko i na temat, zawsze najświeższe informacje