X4L - wzmacniacz z DSP z serii X
Biznes „nagłośnieniowy” – w porównaniu z innymi dziedzinami techniki (np. przemysłem samochodowym, czy ...
Koncert z okazji 40-lecia pracy artystycznej kompozytora Zbigniewa Preisnera odbędzie się już 5 października w Tauron Arenie w Krakowie. Będzie to pierwsza polska produkcja wykorzystująca system dźwięku immersyjnego L-ISA marki L-Acoustics. Będzie to więc niezwykłe wydarzenie nie tylko pod względem artystycznym, ale także technicznym.
Zbigniew Preisner, jeden z najbardziej znanych polskich kompozytorów i autor muzyki filmowej do obrazów Krzysztofa Kieślowskiego czy Agnieszki Holland, obchodzi jubileusz 40-lecia pracy artystycznej. Z tej okazji 5 października 2019 odbędzie się koncert na stadionie Tauron Arena w Krakowie. Będzie to wielkie wydarzenie, w którym wezmą udział muzycy z kraju i zagranicy, m.in. Lisa Gerrard, Teresa Salgueiro, Edyta Krzemień, Sinfonia Varsovia i Cracow Singers. Na scenie pojawią się także aktorzy Wrocławskiego Teatru Pantomimy, a gośćmi specjalnymi będą Anja Rubik i Jerzy Trela. Od końca lat 70-tych wykonuję najpiękniejszy zawód świata, zrozumiały wszędzie, który nie potrzebuje tłumacza – mówi o swojej pracy Zbigniew Preisner.
(fot. Anna Włoch)
Będzie to także unikatowe wydarzenie pod względem brzmieniowym, z uwagi na wykorzystanie wyjątkowego systemu dźwięku „trójwymiarowego” L-ISA francuskiej marki L-Acoustics. System ten wykorzystuje tę cechę słuchu ludzkiego, która do tej pory nie była zaangażowana w odbiór koncertu. Chodzi o subtelną zdolność identyfikacji kierunku, z jakiego pochodzi dźwięk. Dzięki L-ISA publiczność będzie mogła przeżyć to wydarzenie jeszcze intensywniej.
Będzie to pierwsza w pełni polska produkcja na systemie L-Acoustics L-ISA. Zorganizowanie tego wydarzenia wymagało ogromnego zaangażowania ze strony wielu firm i osób. Sprzęt dostarcza firma Fotis Sound przy wsparciu Audio Plus oraz centrali L-Acoustics. Inżynierem systemu jest Jerzy Kubiak z firmy Fotis, który ma certyfikat dopuszczający go do pracy z systemem L-ISA. W uruchomieniu i konfiguracji systemu wspierają go pracownicy Audio Plus: Wojciech Mazurek oraz Grzegorz Stasik, a także dwóch pracowników L-Acoustics: Sergey Becker i Frédéric Blanc-Garin. Za realizację miksu odpowiedzialny jest Przemysław Naguszewski, na stałe współpracujący z maestro Preisnerem.
Zaprojektowano system L-ISA w technologii 13.1 w następującej konfiguracji:
• 5 gron systemu scenicznego po 12 elementów Kara każde
• 2 grona extension (poszerzające panoramę) po 9 elementów Kara
• 6 zestawów surround (zestawy Syva)
• podwieszone grono niskotonowe, złożone z 8 subwooferów KS28 w układzie cardio
Dodatkowo zastosowano linie dogłaśniające, które nie wliczają się w kanały systemu L-ISA:
• outfill: 2 grona po 3 elementy A15 każde (w konfiguracji 2x Focus + 1x Wide)
• frontfill: 6 elementów ARCS Wide
Realizacja w systemie L-ISA na tak dużym wydarzeniu, które odbywa się w przestrzeni stadionu piłkarskiego, jest krokiem naprzód dla całej branży audio. To sygnał dla producentów wydarzeń i realizatorów z całej Polski, że jest u nas rynek na tego typu produkcje. Jest to także ważny krok naprzód dla spółki Audio Plus. Wierzymy, że dźwięk immersyjny z L-ISA jest realnym kierunkiem rozwoju branży. I choć na obecnym etapie zrealizowanie dużego koncertu na L-ISA jest dla nas wyzwaniem organizacyjnym, będziemy wspierać klientów, którzy zdecydują się na to rozwiązanie. Argumentem za jest oczywiście odbiór wydarzenia przez publiczność. To dla niej został stworzony system L-ISA, który pozwala na niezwykle realizastyczny, głęboki odbiór wydarzenia artystycznego.
Koncert jubileuszowy Preisner’s Music
5 października 2019, godz. 21:00
Tauron Arena Kraków
Realizacja dźwięku: Przemysław Naguszewski
Realizacja systemu L-ISA: Jerzy Kubiak
Wsparcie techniczne Audio Plus: Wojciech Mazurek, Grzegorz Stasik
Wsparcie techniczne L-Acoustics: Sergey Becker, Frédéric Blanc-Garin
Sprzęt: Fotis Sound, Audio Plus, L-Acoustics