X4L - wzmacniacz z DSP z serii X
Biznes „nagłośnieniowy” – w porównaniu z innymi dziedzinami techniki (np. przemysłem samochodowym, czy ...
W dniach 10-11 marca 2011 r. odbyła się siódma już edycja Akademii TRIASU. Jest to coroczne spotkanie ludzi z branży eventowej oraz osób zainteresowanych stałymi instalacjami audiowizualnymi.
Celem Akademii jest prezentacja najnowszych rozwiązań technologicznych w dziedzinie instalacji stałych i eventowych, multimediów i oświetlenia. Wydarzenie zostało zorganizowane przez grupę kapitałową TRIAS S.A.
Tegoroczna Akademia odbywała się w Łodzi – kolebce polskiej kinematografii. Dlatego nie bez powodu jej motywem przewodnim był film. By podkreślić artystyczną atmosferę wydarzenia, na miejsce eventu wybrano czterogwiazdkowy Hotel Andel’s mieszczący się w dawnej przędzalni Poznańskiego. To tu Andrzej Wajda nakręcił kultowy film „Ziemia obiecana”. Niepowtarzalna architektura historycznego budynku w połączeniu z innowacyjną stylistyką stanowiły doskonałą scenografię dla multimedialnego wydarzenia.
Pierwszego dnia Akademii zaprezentowano innowacje w dziedzinie stałych instalacji audiowizualnych, oświetlenia architektonicznego oraz przedstawiono możliwości wszechstronnego zastosowania multimediów, m.in. w sporcie, muzealnictwie, medycynie i nowoczesnych obiektach użyteczności publicznej. Dodatkowo zaprezentowano niestandardowe rozwiązania z wykorzystaniem ekranów LED np. w formie logotypu.
Drugi dzień był zarezerwowany na prezentację rozwiązań z dziedziny multimediów i oświetlenia scenicznego na potrzeby branży eventowej. Ponadto przedstawiono zagadnienia związane z bezpieczeństwem podczas organizacji eventów. Akademia była też okazją do podsumowania dokonań grupy kapitałowej TRIAS S.A. w minionym roku oraz zaprezentowania nowej, rozszerzonej struktury grupy.
„Akademia TRIASU od lat cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jestem przekonany, że udało się nam przekazać inspiracje i koncepcje na realizację nowatorskich, profesjonalnych rozwiązań multimedialno-oświetleniowych zarówno z dziedziny instalacji stałych, jak i dedykowanych dla branży eventowej” – mówi Zbigniew Klonowski, Prezes Zarządu grupy kapitałowej TRIAS S.A.
W tegorocznej Akademii TRIASU wzięło udział blisko 500 osób. Pierwszego dnia w prezentacjach i pokazach uczestniczyli przedstawiciele instytucji publicznych oraz obiektów kulturalnych (muzeów, teatrów, kin i galerii sztuki), właściciele obiektów użyteczności publicznej i obiektów sportowych, a także inwestorzy i architekci. Drugi dzień Akademii był przeznaczony dla przedstawicieli największych w Polsce agencji eventowych i domów mediowych, osób związanych z produkcjami telewizyjnymi i mediami branżowymi.
Każdy dzień Akademii został podzielony na dwie części. Pierwsza była poświęcona wykładom oraz prezentacjom technologicznym. Część druga natomiast to czas poświęcony na wymianę pomysłów, dyskusje branżowe, a także okazja do obserwacji praktycznych możliwości sprzętu oraz ekipy technicznej TRIAS. Uczestnicy Akademii mogli w praktyce sprawdzić działanie różnorodnych technologii. Duże zainteresowanie wzbudziły rozwiązania pozwalające na interakcję z uczestnikami eventów. Goście mogli m.in. porozmawiać z wirtualną postacią. Wygenerowany komputerowo avatar przyjmował różne pozy i prowadził dialog z osobami stojącymi przed ekranem. Wirtualna postać wyświetlana była na monitorze plazmowym Panasonic 103” w układzie pionowym.
Kolejnym interaktywnym rozwiązaniem była technologia rozszerzonej rzeczywistości. Po zbliżeniu w pole widzenia kamery (zamocowanej przy monitorze) motywu graficznego umieszczonego na ulotce oczom widzów ukazywał się na ekranie przestrzenny modelu samochodu. Przybliżanie lub obracanie ulotki pozwalało przyjrzeć się detalom wizualizacji. Goście mogli zapoznać się również z technologią In-touch działającą przy użyciu nośnika obrazu (w tym przypadku wykorzystano ścianę z monitorów bezszwowych), kamer i czujek podczerwieni. Osoby podchodzące do ekranu były automatycznie wychwytywane przez czujkę i kamerę, dzięki czemu widziały się na monitorze. Ku ich zaskoczeniu na ekranie pojawiały się generowane za pomocą komputera dymki, jak w komiksie, z różnymi komentarzami.
Dodatkowo można było sprawdzić, jakie wrażenia daje oglądanie obrazów 3D emitowanych w różnych technologiach. Dla porównania przedstawiono stereoskopię typu anaglif, polaryzację pasywną oraz najbardziej zaawansowaną polaryzację aktywną stosowaną powszechnie w kinach cyfrowych. Do trójwymiarowych projekcji wykorzystano projektory firmy Christie. W innym sektorze prezentowano moduły projekcyjne MicroTiles firmy Christie łączące zalety technologii LED i DLP. Zapewniają one emisję multimedialnych treści o bardzo wysokiej rozdzielczości (3,1 mln pixeli na metr kw.) i charakteryzują się bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów.
Ekrany te można zestawiać w dowolny sposób tworząc nietypowe aranżacje np. we wnętrzach budynków, w studiach telewizyjnych, czy w rozwiązaniach typu out-of-home advertising. Ogromne wrażenie na publiczności zrobiło multimedialno-dźwiękowe show z wykorzystaniem technologii Mappingu 3D. Pokaz stanowił główną atrakcję obu dni Akademii. Przeprowadzono go na specjalnie stworzonej konstrukcji złożonej z technicznych zbiorników na wodę poprzeplatanych pasami z kurtyny diodowej Hiled (SMD 18mm) – złożonej z ponad 60 modułów, brył scenograficznych o różnorodnych kształtach i wielkości. Uzupełnieniem scenografii były rozmieszczone po bokach ściany diodowe MorisLED (SMD 10mm) składające się łącznie z 144 modułów.
Całości dopełniała podłoga diodowa MorisLED floor (RGB 19mm) wykonana z ponad 100 modułów. Wysoką jakość realizowanych projekcji zapewniły projektory firmy Christie: Roadster 12K HD o mocy światła 12.000 ANSI DLP, Roadster 16K o mocy światła 16.000 ANSI DLP oraz HD6K o mocy światła 6.500 ANSI DLP. Realizacja wizji zarządzana była za pomocą miksera Vista Spyder X20 1608 firmy Christie, a realizację kamerową obsługiwano mikserem Edirol V-440 HD. Uzyskanie różnorodnych efektów wizualnych było możliwe dzięki zastosowaniu całej gamy sprzętu oświetleniowego, m.in. ruchomych głów firm: Clay Paky (Alpha Beam), A&O Technology (Flower), Martin (MAC 401, MAC 700 Profile, MAC 250 Wash), Vari*Lite (VL 1000 AS), Follow Spoty Ivanhoe 2500 HMI firmy Robert Juliat, Sunstripy firmy Showtech, oświetlenia ledowego firmy Thomas (PixelPar), listew ledowych firmy Pulsar (Chroma Batten 100), stroboskopów i zmieniaczy kolorów firmy Martin, maszyn do dymów, systemów realizacji: miksera RoadHOG FullBOAR firmy Flying Pig i media serwerów Catalyst.
Podczas drugiego dnia Akademii TRIAS S.A. podpisała porozumienie o współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, reprezentowaną oczywiście przez Jurka Owsiaka, mające na celu podniesienie jakości i bezpieczeństwa produkcji wydarzeń artystycznych. Współpraca polegać będzie na wymianie doświadczeń w zakresie produkcji imprez, a także szkoleniu pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz sposobów postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia.
Równie ważnym wydarzeniem było publiczne symboliczne uściśnięcie dłoni Dyrektora A&O Technology Clausa Spreyera i Zbigniewa Klonowskiego potwierdzające uzgodnienia reprezentowania A&O Technology na rynku polskim przez GIG Sp. z o.o. Oznacza to, że w ten sposób GIG Sp. z o.o. stała się dostawcą Falconów, najsilniejszych lamp eventowych oraz potwierdzenie współpracy w zakresie oświetlenia architektonicznego między tymi spółkami.
Partnerami pierwszego dnia Akademii były firmy Christie, Daktronics, Eveo, Extron Electronics, Materna Communications, NEC, Philips i Hotel Andel’s. Partnerami drugiego dnia wydarzenia były firmy Christie, Osram, Materna Communications oraz Hotel Andel’s.
W przygotowaniu Akademii wsparcie zapewniły również firmy: A&O Technology, Newmotion Studios, Prokadr, Pol Audio, Skład Scenografii, Tumibar, No Problem, Digital Emotions oraz zespół X-Ray.
źródło:trias.pl