Metropolish

2010-07-20
Metropolish

20 czerwca, w Teatrze Muzycznym w Gdyni, dobiegła końca trwająca 6 tygodni ogólnopolska trasa widowiska taneczno-muzycznego "Metropolish", będącego częścią kampanii promocyjnej "Wschodzący Białystok".

Przedstawienie zawitało do 11 polskich miast: Białegostoku, Krakowa, Chorzowa, Lublina, Wrocławia, Poznania, Warszawy, Łodzi, Szczecina, Olsztyna oraz Gdyni. Spektakl wyreżyserowany przez tancerza i choreografa Jarosława Stańka jest pomysłem białostockiej grupy tanecznej Fair Play Crew.

Białostocczanie do udziału w sztuce zaprosili czołowych polskich tancerzy wielu różnych stylów, znanych m.in. z programu You Can Dance. W spektaklu wzięło udział blisko 60 artystów: tancerzy, wokalistów oraz muzyków. Kolejne 25 osób stanowiła ekipa techniczna. Całe przedstawienie, poza walorami artystycznymi, było także ogromną operacją logistyczną.

Dwie ciężarówki ze sprzętem oraz dekoracjami miały do pokonania ponad 5 tysięcy kilometrów, co w polskich warunkach jest dużym wyzwaniem. Ekipy techniczne miały zaledwie kilka godzin na przygotowanie sceny, montaż dekoracji, oświetlenia oraz nagłośnienia. Niekiedy nie lada sztuką było dopasowanie się do lokalnych warunków. Teatry bowiem różniły się wielkością sceny, widowni oraz ilością miejsca za kulisami.

Dekoracje przygotowywane nominalnie do sceny o rozmiarach 10 x 10 m musiały niekiedy zmieścić się na scenie blisko o połowę mniejszej. Za obsługę nagłośnieniową spektaklu odpowiedzialna była firma Telemax Wojciecha Białoskórskiego. Podczas trasy jako nagłośnienie frontowe wykorzystywany był system wyrównywany liniowo PANO firmy K.M.E. - nowy nabytek firmy Telemax.

Ze względu na duże zróżnicowanie obiektów, w których wystawiane było przedstawienie (teatry muzyczne, dramatyczne, hala sportowa), za każdym razem konieczne było dokonanie odpowiednich pomiarów oraz symulacji komputerowej pracy systemu. W pięciu obiektach system musiał zostać podwieszony, aby uzyskać odpowiednie pokrycie dźwiękiem całej widowni. W pozostałych przypadkach moduły szerokopasmowe były stakowane na subwooferach.

System w pełnej konfiguracji składał się z 8 elementów QL906 oraz QL1215 na stronę oraz dwóch subwooferów kardioidalnych QCB318 - wszystko napędzane przez wzmacniacze mocy DA428, pracujące w klasie D, oraz konwencjonalne SPA3200.

Oprócz zapewnienia odpowiedniego nagłośnienia widowni konieczne było również stworzenie komfortu pojawiającym się na scenie tancerzom oraz muzykom. System monitorowy realizowany był poprzez standardowe monitory sceniczne oraz system indywidualnego odsłuchu dousznego. Muzyka towarzysząca METROPOLISH była wykonywana na żywo przez zespół instrumentalistów w składzie: perkusja, gitara, bas i trąbka.

Niektóre partie instrumentalne odtwarzane były synchronicznie z wielośladu (partie klawiszy, sekcja smyczkowa, sekcja dęta).

W przedstawieniu wykorzystano 10 systemów bezprzewodowych z nadajnikami typu handheld oraz mikroportami Audio-Technica z serii 3000. Konsoletą sterującą zarówno systemem FOH, jak i monitorowym była Yamaha LS9-32, za pomocą której miksowano 42 kanały wejściowe oraz realizowano 8 torów monitorowych.

Estrada i Studio Kursy
Produkcja muzyczna od podstaw
Produkcja muzyczna od podstaw
50.00 zł
Produkcja muzyczna w praktyce
Produkcja muzyczna w praktyce
120.00 zł
Bitwig Studio od podstaw
Bitwig Studio od podstaw
55.00 zł
Sound Forge od podstaw
Sound Forge od podstaw
40.00 zł
Kontakt 5 Kompedium
Kontakt 5 Kompedium
60.00 zł
Zobacz wszystkie
Live Sound & Instalation Newsletter
Krótko i na temat, zawsze najświeższe informacje