Firma Allen & Heath zaprezentowała GS-R24 - wysokiej jakości analogową konsoletę zawierającą szereg modułów z interfejsami, zmotoryzowane tłumiki przeznaczone do miksów automatycznych oraz kontrolery MIDI umożliwiające bezproblemową współpracę z oprogramowaniem cyfrowych fonicznych stacji roboczych (Digital Audio Workstation, DAW), a wszystko to w bardzo osiągalnej cenie.
[fulltext] =>
Opierając się na koncepcji zastosowanej w mikserze nagraniowym ZED-R16 Firewire, która z kolei ma związek z budową klasycznego GS3000, omawiany model GS-R24 zasadniczo jest ukierunkowany na projektowe studia nagraniowe, aczkolwiek jego zestaw uniwersalnych funkcji kwalifikuje ten mikser również do zastosowań typu miksowanie dźwięku na żywo, wymagające zapisu wielośladowego, na stanowiskach post-produkcyjnych. GS-R24 może też pracować jako mikser ogólnego przeznaczenia stosowany w studiach domowych.
Model GS-R24, wyposażony w wysokiej jakości przedwzmacniacze mikrofonowe oraz 4-pasmowy całkowicie parametryczny korektor, ma 24 kanały mono (mikrofon/linia), 2 podwójne kanały wejściowe stereo, 2 kanały mono z przedwzmacniaczami lampowymi, 6 auxów (2 przełączane przed/po korekcji), 4 szyny pod-grup audio, szyny master stereo i master mono. Ma też 2 sekcje wyjść „studio” między-zgrań z indywidualną regulacją poziomu i możliwością monitorowania oraz pełny zestaw odsłuchu przed i po tłumiku (PFL/AFL) i system stereo „Solo in Place”, idealny przy pracy przy zgraniach.
Gniazdo na panelu tylnym zapewnia inne, opcjonalne formaty wejść i wyjść poprzez wybór kart z modułami pluginowych zawierającymi odpowiednie interfejsy. Pierwszy taki dostępny moduł to 32-kanałowy interfejs firewire (IEEE 1394) z optycznym gniazdem ADAT, co umożliwia funkcje cyfrowego wysłania i cyfrowego powrotu we wszystkich kanałach wejściowych (mono, stereo oraz przedwzmacniacz lampowy) oraz master stereo, co razem daje 32 cyfrowe wejścia i wyjścia. Również dostępne od samego początku będą moduły z analogowymi wejściami/wyjściami plus MIDI i interfejsem na gnieździe typu „D” dla połączenia z konwerterami zewnętrznymi.
Sekcja sterowania MIDI zapewnia 24 tłumiki kanałowe (ścieżki audio i MIDI), 26 przełączników SELECT (przełączniki solo w kanale o podwójnej funkcji), 12 regulatorów obrotowych, 19 przełączników MIDI, dalsze dwa tłumiki MIDI oraz kółko (pokrętło) „jog” służące do przeglądania i przechodzenia pomiędzy poszczególnymi pozycjami menu. Kanały mono mają tłumiki zmotoryzowane albo zwykłe, zależnie od modelu miksera a przełączniki trybu pracy konfigurują mikser w taki sposób, aby umożliwić jego pracę przy różnych poziomach sterowania MIDI oraz integrację z DAW.
„Idąc śladami ZED-R16, nasz nowy mikser GS-R24 podnosi koncepcję integracji miksera i stacji DAW na następny, wyższy poziom” – wyjaśnia projektant z Allen & Heath, Mike Griffin. „Nie często można spotkać tyle wysokiej jakości analogowych przedwzmacniaczy, korektorów i układów miksowania połączonych z interfejsem do DAW oraz kontrolerami w jednym produkcie”.
Firma Allen & Heath zaprezentowała GS-R24 - wysokiej jakości analogową konsoletę zawierającą szereg modułów z interfejsami, zmotoryzowane tłumiki przeznaczone do miksów automatycznych oraz kontrolery MIDI umożliwiające bezproblemową współpracę z oprogramowaniem cyfrowych fonicznych stacji roboczych (Digital Audio Workstation, DAW), a wszystko to w bardzo osiągalnej cenie.
Opierając się na koncepcji zastosowanej w mikserze nagraniowym ZED-R16 Firewire, która z kolei ma związek z budową klasycznego GS3000, omawiany model GS-R24 zasadniczo jest ukierunkowany na projektowe studia nagraniowe, aczkolwiek jego zestaw uniwersalnych funkcji kwalifikuje ten mikser również do zastosowań typu miksowanie dźwięku na żywo, wymagające zapisu wielośladowego, na stanowiskach post-produkcyjnych. GS-R24 może też pracować jako mikser ogólnego przeznaczenia stosowany w studiach domowych.
Model GS-R24, wyposażony w wysokiej jakości przedwzmacniacze mikrofonowe oraz 4-pasmowy całkowicie parametryczny korektor, ma 24 kanały mono (mikrofon/linia), 2 podwójne kanały wejściowe stereo, 2 kanały mono z przedwzmacniaczami lampowymi, 6 auxów (2 przełączane przed/po korekcji), 4 szyny pod-grup audio, szyny master stereo i master mono. Ma też 2 sekcje wyjść „studio” między-zgrań z indywidualną regulacją poziomu i możliwością monitorowania oraz pełny zestaw odsłuchu przed i po tłumiku (PFL/AFL) i system stereo „Solo in Place”, idealny przy pracy przy zgraniach.
Gniazdo na panelu tylnym zapewnia inne, opcjonalne formaty wejść i wyjść poprzez wybór kart z modułami pluginowych zawierającymi odpowiednie interfejsy. Pierwszy taki dostępny moduł to 32-kanałowy interfejs firewire (IEEE 1394) z optycznym gniazdem ADAT, co umożliwia funkcje cyfrowego wysłania i cyfrowego powrotu we wszystkich kanałach wejściowych (mono, stereo oraz przedwzmacniacz lampowy) oraz master stereo, co razem daje 32 cyfrowe wejścia i wyjścia. Również dostępne od samego początku będą moduły z analogowymi wejściami/wyjściami plus MIDI i interfejsem na gnieździe typu „D” dla połączenia z konwerterami zewnętrznymi.
Sekcja sterowania MIDI zapewnia 24 tłumiki kanałowe (ścieżki audio i MIDI), 26 przełączników SELECT (przełączniki solo w kanale o podwójnej funkcji), 12 regulatorów obrotowych, 19 przełączników MIDI, dalsze dwa tłumiki MIDI oraz kółko (pokrętło) „jog” służące do przeglądania i przechodzenia pomiędzy poszczególnymi pozycjami menu. Kanały mono mają tłumiki zmotoryzowane albo zwykłe, zależnie od modelu miksera a przełączniki trybu pracy konfigurują mikser w taki sposób, aby umożliwić jego pracę przy różnych poziomach sterowania MIDI oraz integrację z DAW.
„Idąc śladami ZED-R16, nasz nowy mikser GS-R24 podnosi koncepcję integracji miksera i stacji DAW na następny, wyższy poziom” – wyjaśnia projektant z Allen & Heath, Mike Griffin. „Nie często można spotkać tyle wysokiej jakości analogowych przedwzmacniaczy, korektorów i układów miksowania połączonych z interfejsem do DAW oraz kontrolerami w jednym produkcie”.