nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Wystarczająco długo już „pastwiliśmy” się nad zwrotnicami pasywnymi, wykazując jakie to stanowią one „zło konieczne”, a i tak pewnie nie zmienimy faktu, że zestawy głośnikowe ...
W zeszłym miesiącu omówiliśmy sobie „wszelakiej maści” mikrofony dynamiczne: jak są zbudowane, jak działają, jakie mają charakterystyki kierunkowości. Dziś skupimy się na drugiej ...
Gdyby komuś przyszło do głowy założyć Kościół Mocy Dostarczanej Głośnikom Przez Wzmacniacze, z pewnością w szeregach dźwiękowców znalazłby wielu wyznawców.
W wakacyjnym numerze LSI zaprezentowaliśmy niektóre problemy wynikające z używania zwrotnic pasywnych.
Tym razem będzie trochę więcej praktycznej wiedzy, która przyda się na pewno początkującym „świetlikom” teatralnym i filmowym, aczkolwiek wiedzę tę można również z powodzeniem ...
Dźwiękowcy realizujący koncerty na „przodach” miewają problemy z hałasem dobiegającym ze sceny. Oczywiście nie da się go uniknąć, ale można próbować z nim walczyć.
W artykule w poprzednim numerze LSI, w którym – przypomnę – omawialiśmy parametry mikrofonów, wspomniałem, że możemy wyróżnić dwa podstawowe typy mikrofonów używanych na estradzie ...
Mikrofon to jedno z podstawowych narzędzi pracy dźwiękowca. Co prawda w przeciwieństwie do konsolet czy procesorów dźwięku w zasadzie mikrofonem operują muzycy, a nie realizatorzy, ale ...
Werbel to jeden z najistotniejszych elementów wchodzących w skład perkusji, bo też obok stopy i ewentualnie hi-hatu jest najczęściej wykorzystywany. Jest również jednym z najważniejszych ...
W poprzednim, pierwszym odcinku krótkiej serii traktującej o zwrotnicach głośnikowych (czy też, jak kto woli, crossoverach albo i krosowerach) poruszyliśmy podstawowe zagadnienia związane ...
...
24