nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Jak już wiemy z artykułu z poprzedniego numeru, dimmery mają swoje wady, ale i zalety. Na tych pierwszych skupiliśmy się w pierwszej części artykułu, w tej zajmiemy się tzw. zasadą ...
Chcielibyśmy zawsze mieć wszystko co najmniej w wystarczającej ilości, a najlepiej w lekkim nadmiarze – aby system nagłośnieniowy miał „zapas” mocy, tak samo jak wzmacniacze, aby ...
Moc głośnika to chyba jeden z najbardziej mylących parametrów, jakimi posługujemy się w świecie audio. Ogólnie przyjmuje się, że wysoka moc oznacza wysoką jakość danego przetwornika ...
Mamy za sobą obszerne wprowadzenie do tematu „składników” systemu nagłośnieniowego, takich jak frontfill, outfill, downfill, itd. Wiemy już, po co i kiedy się je stosuje, ale samo ...
Tak jak nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ samochodem non stop na pełnym gazie, tak też i w systemach oświetleniowych nie zawsze używa się pełnej mocy urządzeń oświetleniowych.
Praca nagłośnieniowca, dla mniej zaznajomionych z tą profesją, kojarzy się przede wszystkim z nagłaśnianiem koncertów, festiwali itp. wydarzeń – generalnie z muzyką.
Dziś pomówimy co nieco o praktyce dokonywania pomiarów przy użyciu trójwymiarowych systemów FFT. Zacznijmy od pozycjonowania mikrofonu.
Każdy chyba wie, że choć dźwięk porusza się w powietrzu z – zatrważającą dla normalnego kierowcy – prędkością ponad 1.200 km/h (na poziomie morza, przy standardowej wilgotności ...
Wszystkie urządzenia oświetleniowe są zupełnie bezwartościowe, jeśli nie mamy do czego ich podłączyć.
Jaka metoda strojenia systemu nagłośnieniowego jest lepsza – na ucho czy drogą pomiarów? Hm, ani jedna, ani druga. Ponieważ obie wzajemnie się uzupełniają, toteż najlepszym rozwiązaniem ...
...
22