nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Położona w Londynie tytułowa sala najbardziej znana jest z realizacji wielu wydarzeń związanych z muzyką rozrywkową, a głównie rockową.
Oczywiście nie zapomniałem o tym, jakże ważnym przecież, wydarzeniu. Ważnym nie tylko z muzycznego, ale także i z technicznego punktu widzenia.
W ostatnich latach wręcz lawinowo wzrosła liczba dużych, rozbudowanych instalacji oświetleniowych – nie tylko tych „koncertowych”, ale również stałych.
W ubiegłym miesiącu zakończyliśmy temat omikrofonowania i nagłaśniania instrumentów dętych blaszanych, czyli „blach”. Czas przejść do pozostałych „dęciaków”, czyli „drewna”.
Często spotykamy się z rozwiązaniami technicznymi, czy technologicznymi, które można nazwać „przerostem formy nad treścią”.
Każdy, kto pracuje „w świetle” (i nie mam tu na myśli aktorów czy artystów na scenie), albo choć trochę interesuje się tą tematyką, dobrze wie, co to jest DMX, czyli Digital MultipleXed ...
Choć zwrotnice pasywne mają bezsporne zalety nie są idealne i mają sporo wad.
W ubiegłym miesiącu zastanawialiśmy się nad tym, jak dobrze omikrofonować dwa bodajże najpopularniejsze (w muzyce jazzowej i – nomen omen – „popularnej”) instrumenty dęte blaszane, ...
Czy sala, która została zaprojektowana przez osobę niezainteresowaną muzyką i nieznającą się na akustyce, może dobrze brzmieć?
Z artykułu z numeru wakacyjnego wiemy już, że cechą charakterystyczną efektu pogłosu uzyskiwanego zarówno za pomocą modułów sprężynowych, jak też płyty pogłosowej, był brak opóźnienia ...
...
6