nr kwiecień - maj 2020
Nowe wydanie
Praca z mikrofonami na scenie jest znacznie trudniejsza niż w studiu – o tym doskonale wie każdy realizator live, a już szczególnie monitorowcy. Sprzężenia, „przecieki” z innych instrumentów ...
O korektorach barwy, albo - jak kto woli - equalizerach, dość dużo już pisałem w jednym z odcinków traktujących o konsoletach. Nie są one jednak przeznaczone do tego, aby niwelować niedociągnięcia ...
Synchronizacja urządzeń cyfrowych odgrywa bardzo istotną rolę. Urządzenia ze sobą niezsynchronizowane, owszem, będą działały, i to nawet poprawnie (nagrywały, miksowały czy co tam ...
DMX to system wykorzystujący technikę cyfrową - to już wiemy. I, jak już wspomniałem w którymś z pierwszych artykułów, w przeciwieństwie do systemów analogowych, które można zdiagnozować ...
Wszelkiego typu analizatory to obecnie standard wśród wyposażenia realizatorów dźwięku. W zasadzie stanowisko FOH bez RTA albo software’wego analizatora nie ma dziś racji bytu.
Zaczęło się... no właśnie, nie bardzo wiadomo od czego się zaczęło. Czy były to znaki dymne, czy słoneczne "zajączki" za pomocą wielkich zwierciadeł, czy walenie w tam-tamy. Człowiek ...
Temat realizacji monitorów, tudzież realizatorów parających się tym niezbyt wdzięcznym zajęciem, pojawiał się już kilkukrotnie na łamach naszego czasopisma. Ale nie zawsze realizacją ...
Głośniki tubowe to częsty element "nagłośnieniowego krajobrazu". Jedni używają pojęcia głośnik tubowy, inni powiedzą - głośnik ciśnieniowy. Wbrew pozorom to w zasadzie to samo. ...
Wyrównanie czasowe sygnałów, mówiąc bardzo ogólnie, polega na opóźnieniu jednych sygnałów, aby dotarły one do miejsca przeznaczenia (np. słuchacza) w tym samym czasie, co inne sygnały, ...
Obecnie zarówno stoły mikserskie analogowe, jak i cyfrowe (mowa tu oczywiście o profesjonalnych urządzeniach) standardowo wyposażone są w układy automatyki. Do czego i dlaczego używa ...
...
27