stdClass Object
(
    [id] => 550
    [categories_id] => 2424
    [categories_type_id] => 1511
    [catalog_firm_id] => 24
    [users_last_edit_id] => 
    [assets_id] => 
    [ulubionykiosk_id] => 
    [name] => Yamaha RIVAGE PM10 – pierwszy model wielkoformatowych konsolet cyfrowych nowej generacji
    [alias] => Yamaha RIVAGE PM10 – pierwszy model wielkoformatowych konsolet cyfrowych nowej generacji
    [introtext] => 

Po 40 latach od czasu, gdy Yamaha zaprezentowała swój pierwszy profesjonalny mikser audio, przyszedł czas na nową generację wielkoformatowych konsolet cyfrowych audio, następców takich modeli jak PM1D i PM5D. Yamaha z dumą prezentuje pierwszy model ze swojej nowej rodziny – RIVAGE PM10.

[fulltext] =>

W skład systemu wchodzi „deska” CS-R10, moduł processingu DSP-R10, stageracki RPio622 I/O, trzy typy kart RY i dwa typy kart HY.

Nowy system oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań firmy Yamaha, które – miejmy nadzieję – staną się prawdziwymi kamieniami milowymi w branży cyfrowych konsolet audio. Najważniejszym jednak zadaniem, jakie postawili przed sobą inżynierowie japońskiego producenta, było dostarczenie najwyższej jakości dźwięku – i zostało to osiągnięte dzięki nowoopracowanemu hybrydowemu przedwzmacniaczowi mikrofonowemu RY16-ML-SILK. Ta unikalna konstrukcja dysponuje analogową sekcją, która dostarcza spójnego, naturalnego brzmienia, nawet przy wysokich poziomach wzmocnienia. Współpracuje ona z wysokiej klasy konwerterem A/D (96 kHz, 24 bity), poprzedzającym nowy Yamahowski cyfrowy moduł modelowania VCM klasycznego obwodu transformatorowego Rupert Neve Design i uznany processing Silk. Dzięki temu realizator może uzyskać całkowicie przejrzysty tor audio lub – korzystając z trybów Silk „Red” i „Blue” oraz pokrętła Texture w wybranych kanałach konsolety – uzyskać, wg. własnego uznania, brzmienie „podkolorowane”, o wybranej przez siebie charakterystyce brzmieniowej.

Współpraca przy tworzeniu RIVAGE PM10 z uznanymi producentami na tym się nie kończy. Oprócz preampu RY16-ML-SILK zacieśnienie współpracy z Rupertem Neve zaowocowało również zamodelowaniem VCM takich urządzeń, jak Rupert EQ773, Rupert Comp 754, Rupert EQ810 i Rupert Comp 830. Z kolei dzięki współpracy z TC Electronics nowy stół Yamahy oferuje pogłos symulujący warunki pomieszczenia VSS4HD oraz reverb stereo „NonLin2”, zaś dzięki kontaktom z firmą Eventide RIVAGE 10PM dysponuje Ultra-Harmonizerem H3000. W sumie dostępnych jest 45 różnych plug-inów efektowych.

Korekcja w kanałach została poszerzona o trzy nowe algorytmy (plus klasyczny algorytm Yamahowski „Legacy”). Nowy algorytm „Precise” oferuje regulację dobroci Q również dla filtrów półkowych, pozwalając na „przestrzelenie” filtrów, dzięki czemu można uzyskać mocne podkreślenie wybranego pasma. Algorytm „Aggressive” został zaprojektowany jako bardziej „muzyczny”, zaś tryb „Smooth” oferuje – jak sama nazwa wskazuje – łagodną, naturalną korekcję pozwalającą zachować zasadniczy charakter brzmieniowy korygowanego źródła.

Dwa procesory dynamiczne oferują, do wyboru: kompresor, ducker, bramkę lub de-esser. Kompresor może pracować w dwóch trybach – „Legacy Comp”, o standardowym Yamahowskim charakterze brzmieniowym, oraz „Comp260”, modelowany VCM klasyczny kompresor z lat 70. ubiegłego stulecia.

Sama „powierzchnia robocza”, albo inaczej – po naszemu – „deska” oferuje znaną z konsolet PM5D i PM1D sekcję Selected Channel, oferującą wszystkie manipulatory pozwalające na „obsłużenie” wybranego kanału, bez konieczności sięgania do wyświetlacza dotykowego czy dodatkowych enkoderów. Dla tych, którzy jednak wolą miksowanie z „telewizorem” stół oferuje 2 kolorowe, 15-calowe monitory dotykowe LCD, współpracujące z 12-tłumikową sekcją w taki sam sposób, jak interfejs Centalogic, znany z konsolety M7CL oraz nowych CL-ek i QL-ek. Trzeci monitor można dołączyć poprzez złącze DVI.

CS-R10 i moduły DSP-R10 łączy się ze sobą skrętką Cat-5 w sieci „Console Network” typu ring. Natomiast stageboksy RPio622 I/O i moduły DSP-10R współpracują ze sobą za pośrednictwem nowej sieci TWINLAN, również w układzie typu ring, co z jednej strony zapewnia prostotę połączeń, a drugiej naturalną redundancję. Protokół TWINLAN pozwala na przesyłanie skrętką do 400 kanałów cyfrowych o częstotliwości próbkowania 96 kHz, na odległość do 300 m, przy minimalnej latencji. W jednej „pętli” może być ze sobą połączonych maksymalnie 2 modułów DSP-R10, 2 stoły CS-R10 i do 8 racków PRio622 I/O (w przyszłości ma to być rozszerzone).

Racki PRio622 I/O można konfigurować dowolnie za pomocą 3 różnych typów kart RY, co pozwala uzyskać maksymalnie 96 wejść mikrofonowych w jednym racku. Dodatkowo dostępna jest opcjonalna karta sieci Dante – HY-Dante – pozwalająca na wielośladową rejestrację lub połączenie z innymi urządzeniami pracującymi w sieci Dante, w tym z konsoletami Yamaha (np. CL czy QL).

Sama powierzchnia robocza CS-R10 dysponuje złączami analogowymi 8 x 8 (wejść x wyjść) oraz 8 wejściami/wyjściami cyfrowymi AES3. System RIVAGE PM10 może obsłużyć do 3.000 wejść/wyjść.

Pierwsze systemu RIVAGE PM10 spodziewane są w sprzedaży w przyszłym roku.

[price] => [price_old] => [meta_title] => [meta_description] => [meta_data] => [published] => 1 [date_modified] => 2014-11-19 10:38:53 [date_created] => 2014-11-19 10:34:39 [date_publish] => 2014-11-19 10:34:39 [date_publish_down] => [hits] => 0 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [borg] => 0 [ceneo_phrase] => [product_name] => [firm_name] => YAMAHA MUSIC EUROPE [firmId] => 24 [firmCategoriesId] => 2429 [firmType] => 1975 [firmAlias] => yamaha-music-europe [firmWww] => http://www.yamahaproaudio.com/ [categoryTitle] => Nagłośnienie [linkCategory] => /produkty/naglosnienie [CatalogProductsPhoto] => stdClass Object ( [obrazek] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 5287 [catalog_products_id] => 550 [width] => 1000 [height] => 686 [alias] => obrazek [src] => /images/2/8/7/5287-5662yamaha_pm.jpg [description] => [title] => [zrodlo] => ) ) ) [ContentPhoto] => stdClass Object ( [galeria] => ) )

Yamaha RIVAGE PM10 – pierwszy model wielkoformatowych konsolet cyfrowych nowej generacji

2014-11-19
Firma w katalogu: YAMAHA MUSIC EUROPE

Po 40 latach od czasu, gdy Yamaha zaprezentowała swój pierwszy profesjonalny mikser audio, przyszedł czas na nową generację wielkoformatowych konsolet cyfrowych audio, następców takich modeli jak PM1D i PM5D. Yamaha z dumą prezentuje pierwszy model ze swojej nowej rodziny – RIVAGE PM10.

W skład systemu wchodzi „deska” CS-R10, moduł processingu DSP-R10, stageracki RPio622 I/O, trzy typy kart RY i dwa typy kart HY.

Nowy system oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań firmy Yamaha, które – miejmy nadzieję – staną się prawdziwymi kamieniami milowymi w branży cyfrowych konsolet audio. Najważniejszym jednak zadaniem, jakie postawili przed sobą inżynierowie japońskiego producenta, było dostarczenie najwyższej jakości dźwięku – i zostało to osiągnięte dzięki nowoopracowanemu hybrydowemu przedwzmacniaczowi mikrofonowemu RY16-ML-SILK. Ta unikalna konstrukcja dysponuje analogową sekcją, która dostarcza spójnego, naturalnego brzmienia, nawet przy wysokich poziomach wzmocnienia. Współpracuje ona z wysokiej klasy konwerterem A/D (96 kHz, 24 bity), poprzedzającym nowy Yamahowski cyfrowy moduł modelowania VCM klasycznego obwodu transformatorowego Rupert Neve Design i uznany processing Silk. Dzięki temu realizator może uzyskać całkowicie przejrzysty tor audio lub – korzystając z trybów Silk „Red” i „Blue” oraz pokrętła Texture w wybranych kanałach konsolety – uzyskać, wg. własnego uznania, brzmienie „podkolorowane”, o wybranej przez siebie charakterystyce brzmieniowej.

Współpraca przy tworzeniu RIVAGE PM10 z uznanymi producentami na tym się nie kończy. Oprócz preampu RY16-ML-SILK zacieśnienie współpracy z Rupertem Neve zaowocowało również zamodelowaniem VCM takich urządzeń, jak Rupert EQ773, Rupert Comp 754, Rupert EQ810 i Rupert Comp 830. Z kolei dzięki współpracy z TC Electronics nowy stół Yamahy oferuje pogłos symulujący warunki pomieszczenia VSS4HD oraz reverb stereo „NonLin2”, zaś dzięki kontaktom z firmą Eventide RIVAGE 10PM dysponuje Ultra-Harmonizerem H3000. W sumie dostępnych jest 45 różnych plug-inów efektowych.

Korekcja w kanałach została poszerzona o trzy nowe algorytmy (plus klasyczny algorytm Yamahowski „Legacy”). Nowy algorytm „Precise” oferuje regulację dobroci Q również dla filtrów półkowych, pozwalając na „przestrzelenie” filtrów, dzięki czemu można uzyskać mocne podkreślenie wybranego pasma. Algorytm „Aggressive” został zaprojektowany jako bardziej „muzyczny”, zaś tryb „Smooth” oferuje – jak sama nazwa wskazuje – łagodną, naturalną korekcję pozwalającą zachować zasadniczy charakter brzmieniowy korygowanego źródła.

Dwa procesory dynamiczne oferują, do wyboru: kompresor, ducker, bramkę lub de-esser. Kompresor może pracować w dwóch trybach – „Legacy Comp”, o standardowym Yamahowskim charakterze brzmieniowym, oraz „Comp260”, modelowany VCM klasyczny kompresor z lat 70. ubiegłego stulecia.

Sama „powierzchnia robocza”, albo inaczej – po naszemu – „deska” oferuje znaną z konsolet PM5D i PM1D sekcję Selected Channel, oferującą wszystkie manipulatory pozwalające na „obsłużenie” wybranego kanału, bez konieczności sięgania do wyświetlacza dotykowego czy dodatkowych enkoderów. Dla tych, którzy jednak wolą miksowanie z „telewizorem” stół oferuje 2 kolorowe, 15-calowe monitory dotykowe LCD, współpracujące z 12-tłumikową sekcją w taki sam sposób, jak interfejs Centalogic, znany z konsolety M7CL oraz nowych CL-ek i QL-ek. Trzeci monitor można dołączyć poprzez złącze DVI.

CS-R10 i moduły DSP-R10 łączy się ze sobą skrętką Cat-5 w sieci „Console Network” typu ring. Natomiast stageboksy RPio622 I/O i moduły DSP-10R współpracują ze sobą za pośrednictwem nowej sieci TWINLAN, również w układzie typu ring, co z jednej strony zapewnia prostotę połączeń, a drugiej naturalną redundancję. Protokół TWINLAN pozwala na przesyłanie skrętką do 400 kanałów cyfrowych o częstotliwości próbkowania 96 kHz, na odległość do 300 m, przy minimalnej latencji. W jednej „pętli” może być ze sobą połączonych maksymalnie 2 modułów DSP-R10, 2 stoły CS-R10 i do 8 racków PRio622 I/O (w przyszłości ma to być rozszerzone).

Racki PRio622 I/O można konfigurować dowolnie za pomocą 3 różnych typów kart RY, co pozwala uzyskać maksymalnie 96 wejść mikrofonowych w jednym racku. Dodatkowo dostępna jest opcjonalna karta sieci Dante – HY-Dante – pozwalająca na wielośladową rejestrację lub połączenie z innymi urządzeniami pracującymi w sieci Dante, w tym z konsoletami Yamaha (np. CL czy QL).

Sama powierzchnia robocza CS-R10 dysponuje złączami analogowymi 8 x 8 (wejść x wyjść) oraz 8 wejściami/wyjściami cyfrowymi AES3. System RIVAGE PM10 może obsłużyć do 3.000 wejść/wyjść.

Pierwsze systemu RIVAGE PM10 spodziewane są w sprzedaży w przyszłym roku.

Więcej na www.yamahaproaudio.com