Na targach Prolight + Sound we Frankfurcie swoją premierę miał, długo wyczekiwany, nowy wielkoformatowy system nagłośnieniowy line array niemieckiej firmy d&b audiotechnik.
[fulltext] =>
SL-Series zrodziła się ze marzenia, aby zaprojektować najlepszy system liniowy na duże wydarzenia. I tak od marzeń firma d&b przeszła do rzeczywistości tworząc nową serię wielkoformatowych urządzeń nagłośnieniowych z serii SL, której zadaniem jest nie tylko „wyprodukowanie" wysokiej jakości dźwięku, ale również skierowanie go tak, gdzie ma być słyszalny – tam, i tylko tam.
System GSL jest kompletnym „pakietem" do zastosowań na dużą skalę – do nagłośnień dużych hal, stadionów, plenerów i festiwali. System ten zapewnia bezprecedensową kontrolę kierunkowości i headroom w całym spektrum audio, znaczne rozszerzenie zakresu niskich częstotliwości, w połączeniu z kompleksowymi rozwiązaniami do montażu, okablowania i transportu.
W skład systemu wchodzą dwa moduły szerokopasmowe – GSL8 i GSL12 – oraz dwa zestawy subniskotonowe – SL-SUB i SL-GSUB. Zestawy GSL8 i GSL12 są dopasowane akustycznie i skonstruowane tak, aby były kompatybilne mechanicznie, oferując tą samą kierunkowość w pionie, rozmiar, ciężar i hardware. Dwudrożna aktywna konstrukcja ma dwa przetworniki 14-calowe i dwa grające na boki głośniki 10-calowe. Odpowiednie ich usytuowanie w obudowie powoduje sumowanie konstruktywne z przodu i destruktywne z tyłu zestawów – w zakresie ich pracy, czyli dla niskich częstotliwości – dzięki czemu uzyskujemy kardioidalną charakterystykę dyspersji. Za środek pasma odpowiada 10-calowy głośnik w tubie, zaś najwyższe pasmo odtwarzają trzy specjalnie zaprojektowane przetworniki wysokotonowe 1,4", z cewką 3,4", montowane w dedykowanym urządzeniu do kształtowania fali. 80-stopniowa dyspersja w horyzoncie modułu GSL8 jest utrzymywana aż do 45 Hz, zaś w przypadku GSL12 dyspersja ta wynosi 120 stopni, i również jest utrzymywana do 45 Hz.
Choć zestawy GSL8 i GSL12 są pełnopasmowe i w przypadku aplikacji nie wymagających „kopania po wnętrznościach" z powodzeniem mogą pracować bez wspomagania subbasami, producent zaprojektował też i tego typu zestawy wchodzące w skład serii SL. Są to moduły subniskotonowe SL-SUB i SL-GSUB. Obydwa mają taką samą szerokość jak GSL8 i GSL12, przy czym SL-SUB wyposażony jest w kompletny hardware pozwalający na jego podwieszanie – wraz z modułami szerokopasmowymi lub w osobnym gronie – podczas gdy SL-GSUB przeznaczony jest do pracy tylko na ziemi. W obu przypadkach konstrukcja bass-refleks wykorzystuje trzy przetworniki o średnicy 21 cali, z których jeden emituje fale do tyłu w celu uzyskania kardioidalnej charakterystyki kierunkowej. SL-SUB i SL-GSUB poszerzają pasmo systemu GSL do 30 Hz, a także zapewniają znacznie zwiększony zapas SPL-a w zakresie najniższych częstotliwości.
Na targach Prolight + Sound we Frankfurcie swoją premierę miał, długo wyczekiwany, nowy wielkoformatowy system nagłośnieniowy line array niemieckiej firmy d&b audiotechnik.
SL-Series zrodziła się ze marzenia, aby zaprojektować najlepszy system liniowy na duże wydarzenia. I tak od marzeń firma d&b przeszła do rzeczywistości tworząc nową serię wielkoformatowych urządzeń nagłośnieniowych z serii SL, której zadaniem jest nie tylko „wyprodukowanie" wysokiej jakości dźwięku, ale również skierowanie go tak, gdzie ma być słyszalny – tam, i tylko tam.
System GSL jest kompletnym „pakietem" do zastosowań na dużą skalę – do nagłośnień dużych hal, stadionów, plenerów i festiwali. System ten zapewnia bezprecedensową kontrolę kierunkowości i headroom w całym spektrum audio, znaczne rozszerzenie zakresu niskich częstotliwości, w połączeniu z kompleksowymi rozwiązaniami do montażu, okablowania i transportu.
W skład systemu wchodzą dwa moduły szerokopasmowe – GSL8 i GSL12 – oraz dwa zestawy subniskotonowe – SL-SUB i SL-GSUB. Zestawy GSL8 i GSL12 są dopasowane akustycznie i skonstruowane tak, aby były kompatybilne mechanicznie, oferując tą samą kierunkowość w pionie, rozmiar, ciężar i hardware. Dwudrożna aktywna konstrukcja ma dwa przetworniki 14-calowe i dwa grające na boki głośniki 10-calowe. Odpowiednie ich usytuowanie w obudowie powoduje sumowanie konstruktywne z przodu i destruktywne z tyłu zestawów – w zakresie ich pracy, czyli dla niskich częstotliwości – dzięki czemu uzyskujemy kardioidalną charakterystykę dyspersji. Za środek pasma odpowiada 10-calowy głośnik w tubie, zaś najwyższe pasmo odtwarzają trzy specjalnie zaprojektowane przetworniki wysokotonowe 1,4", z cewką 3,4", montowane w dedykowanym urządzeniu do kształtowania fali. 80-stopniowa dyspersja w horyzoncie modułu GSL8 jest utrzymywana aż do 45 Hz, zaś w przypadku GSL12 dyspersja ta wynosi 120 stopni, i również jest utrzymywana do 45 Hz.
Choć zestawy GSL8 i GSL12 są pełnopasmowe i w przypadku aplikacji nie wymagających „kopania po wnętrznościach" z powodzeniem mogą pracować bez wspomagania subbasami, producent zaprojektował też i tego typu zestawy wchodzące w skład serii SL. Są to moduły subniskotonowe SL-SUB i SL-GSUB. Obydwa mają taką samą szerokość jak GSL8 i GSL12, przy czym SL-SUB wyposażony jest w kompletny hardware pozwalający na jego podwieszanie – wraz z modułami szerokopasmowymi lub w osobnym gronie – podczas gdy SL-GSUB przeznaczony jest do pracy tylko na ziemi. W obu przypadkach konstrukcja bass-refleks wykorzystuje trzy przetworniki o średnicy 21 cali, z których jeden emituje fale do tyłu w celu uzyskania kardioidalnej charakterystyki kierunkowej. SL-SUB i SL-GSUB poszerzają pasmo systemu GSL do 30 Hz, a także zapewniają znacznie zwiększony zapas SPL-a w zakresie najniższych częstotliwości.