stdClass Object
(
    [id] => 248
    [categories_id] => 2426
    [categories_type_id] => 1511
    [catalog_firm_id] => 117
    [users_last_edit_id] => 
    [assets_id] => 
    [ulubionykiosk_id] => 
    [name] => Midas PRO2 i PRO2C
    [alias] => midas-pro2-i-pro2c
    [introtext] => 

Midas Consoles zaprezentował dwa nowe modele kompaktowych konsolet cyfrowych, oznaczonych symbolami PRO2 i PRO2C. Obydwie konsolety mają takie same parametry i oferują moc obliczeniową konsolety PRO3. Jedyną różnicę stanowi liczba fizycznych tłumików - 16 dla modelu PRO2c i 24 dla modelu PRO2.

[fulltext] =>

Konsolety PRO2 i PRO2C składają się z powierzchni sterującej oraz zdalnego modułu wejściowo- wyjściowego (DL251, znanego już z konsolet Pro3). Pro2C (od Compact) dysponuje 20 tłumikami, które odpowiadają za kontrolę kanałów wejściowych, grup VCA, szyn głównych (LRM) oraz szyny SOLO. Pro2 jest większa o 8 tłumików, natomiast wszystkie pozostałe parametry pozostają bez zmian.

Za pomocą mikserów z serii Pro2 możemy zatem przyjąć 64 sygnały wejściowe (56 wejść mikrofonowych) i skierować je do 27 szyn miksujących (16 × AUX, 8 × MATRIX plus LRM). Konsolety mają pokaźne zasoby DSP, które umożliwiają korzystanie m.in. z: 6 wewnętrznych efektów, zapewniających zachowanie spójności fazowej obrabianego dźwięku, 28 korektorów graficznych Klark Teknik DN370 oraz znanych już z wyższych modeli stołów cyfrowych bloków obróbki (korektory, bramki, kompresory), w tym znakomitego "shimmer" compressora na szynach wyjściowych.

Z punktu widzenia użytkownika najbardziej interesującym wydaje się być fakt, że zarówno pod względem oprogramowania, jak i protokołu transmisji sygnałów audio najnowsze konsolety są w pełni kompatybilne z wyższymi modelami: Pro3, Pro6, Pro9 oraz XL8. Dzięki wykorzystaniu protokołu AES50 możliwe jest połączenie wszystkich urządzeń w jedną cyfrową sieć audio.

Ponadto cała obróbka sygnałów audio wykonywana jest za pomocą dokładnie tych samych algorytmów, co w wyższych modelach. Urządzenie będzie też kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami dodatkowymi - np. kontrolerem korektorów graficznych Klark Teknik DN9331 Rapide.

Na miano rewolucyjnych zasługują zmiany dokonane w obrębie samej powierzchni sterującej. Wyobraźmy sobie konsoletę, która ma 64 wejścia, ale 200 grup VCA... Jak to możliwe? Dzięki pomysłowi inżynierów Midasa - grupom MCA (mix control assiociation). Klasyczne grupy VCA, znane jeszcze z mikserów analogowych, sterują poziomami suwaków na kanałach wejściowych. Grupy MCA zaś sterują poziomami wysyłek z kanałów wejściowych do poszczególnych szyn miksujących. Ponieważ mamy 8 niezależnych grup MCA dla każdej z 24 szyn, to łatwo obliczyć, że do dyspozycji użytkownika pozostają 192 grupy MCA.

Jak można wykorzystać tę nową opcję? Gdy realizujemy tzw. front, grupy MCA mogą być bardzo pomocne w dynamicznym użyciu procesorów efektowych na całych sekcjach instrumentalnych – np. za pomocą jednego suwaka zwiększymy poziom wysyłki werbla, akordeonu, gitary i saksofonu do danego procesora. Gdy realizujemy nagłośnienie sceny, grupy MCA znacząco przyspieszą pracę z poszczególnymi torami odsłuchowymi. Gdy wokalista poprosi nas o "większą ilość bębnów" w jego odsłuchu, będziemy mogli to zrealizować za pomocą pojedynczego suwaka. Grupy MCA, VCA i POP działają w pewnym stopniu podobnie - tj. przywołują "na wierzch" kanały będące przypisane do danej grupy.

Dzięki takiemu rozwiązaniu zastosowanie tak dużej ilości grup i możliwości ich wzajemnego powiązania powoduje znaczne skrócenie czasu potrzebnego do odnalezienia konkretnego kanału - nawet w porównaniu do konsolet analogowych.

Obydwa systemy będą oferowane w cenach poniżej 100 tys. złotych netto.

[price] => [price_old] => [meta_title] => [meta_description] => Midas Consoles zaprezentował dwa nowe modele kompaktowych konsolet cyfrowych, oznaczonych symbolami PRO2 i PRO2c. Obydwie konsolety mają takie same parametry i oferują moc obliczeniową konsolety PRO3. Jedyną różnicę stanowi liczba fizycznych tłumików - 16 [meta_data] => [published] => 1 [date_modified] => 2011-09-30 09:42:45 [date_created] => 2011-09-30 09:42:45 [date_publish] => 2011-09-30 09:42:45 [date_publish_down] => [hits] => 0 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [borg] => 0 [ceneo_phrase] => [product_name] => [firm_name] => AUDIO PLUS [firmId] => 117 [firmCategoriesId] => 2424 [firmType] => 1975 [firmAlias] => audio-plus [firmWww] => http://www.audioplus.pl [categoryTitle] => Multimedia [linkCategory] => /produkty/multimedia [CatalogProductsPhoto] => stdClass Object ( [obrazek] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 4991 [catalog_products_id] => 248 [width] => 804 [height] => 516 [alias] => obrazek [src] => /images/9/9/1/4991-1720midasprotop.png [description] => [title] => [zrodlo] => ) ) ) [ContentPhoto] => stdClass Object ( [galeria] => ) )

Midas PRO2 i PRO2C

2011-09-30
Firma w katalogu: AUDIO PLUS

Midas Consoles zaprezentował dwa nowe modele kompaktowych konsolet cyfrowych, oznaczonych symbolami PRO2 i PRO2C. Obydwie konsolety mają takie same parametry i oferują moc obliczeniową konsolety PRO3. Jedyną różnicę stanowi liczba fizycznych tłumików - 16 dla modelu PRO2c i 24 dla modelu PRO2.

Konsolety PRO2 i PRO2C składają się z powierzchni sterującej oraz zdalnego modułu wejściowo- wyjściowego (DL251, znanego już z konsolet Pro3). Pro2C (od Compact) dysponuje 20 tłumikami, które odpowiadają za kontrolę kanałów wejściowych, grup VCA, szyn głównych (LRM) oraz szyny SOLO. Pro2 jest większa o 8 tłumików, natomiast wszystkie pozostałe parametry pozostają bez zmian.

Za pomocą mikserów z serii Pro2 możemy zatem przyjąć 64 sygnały wejściowe (56 wejść mikrofonowych) i skierować je do 27 szyn miksujących (16 × AUX, 8 × MATRIX plus LRM). Konsolety mają pokaźne zasoby DSP, które umożliwiają korzystanie m.in. z: 6 wewnętrznych efektów, zapewniających zachowanie spójności fazowej obrabianego dźwięku, 28 korektorów graficznych Klark Teknik DN370 oraz znanych już z wyższych modeli stołów cyfrowych bloków obróbki (korektory, bramki, kompresory), w tym znakomitego "shimmer" compressora na szynach wyjściowych.

Z punktu widzenia użytkownika najbardziej interesującym wydaje się być fakt, że zarówno pod względem oprogramowania, jak i protokołu transmisji sygnałów audio najnowsze konsolety są w pełni kompatybilne z wyższymi modelami: Pro3, Pro6, Pro9 oraz XL8. Dzięki wykorzystaniu protokołu AES50 możliwe jest połączenie wszystkich urządzeń w jedną cyfrową sieć audio.

Ponadto cała obróbka sygnałów audio wykonywana jest za pomocą dokładnie tych samych algorytmów, co w wyższych modelach. Urządzenie będzie też kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami dodatkowymi - np. kontrolerem korektorów graficznych Klark Teknik DN9331 Rapide.

Na miano rewolucyjnych zasługują zmiany dokonane w obrębie samej powierzchni sterującej. Wyobraźmy sobie konsoletę, która ma 64 wejścia, ale 200 grup VCA... Jak to możliwe? Dzięki pomysłowi inżynierów Midasa - grupom MCA (mix control assiociation). Klasyczne grupy VCA, znane jeszcze z mikserów analogowych, sterują poziomami suwaków na kanałach wejściowych. Grupy MCA zaś sterują poziomami wysyłek z kanałów wejściowych do poszczególnych szyn miksujących. Ponieważ mamy 8 niezależnych grup MCA dla każdej z 24 szyn, to łatwo obliczyć, że do dyspozycji użytkownika pozostają 192 grupy MCA.

Jak można wykorzystać tę nową opcję? Gdy realizujemy tzw. front, grupy MCA mogą być bardzo pomocne w dynamicznym użyciu procesorów efektowych na całych sekcjach instrumentalnych – np. za pomocą jednego suwaka zwiększymy poziom wysyłki werbla, akordeonu, gitary i saksofonu do danego procesora. Gdy realizujemy nagłośnienie sceny, grupy MCA znacząco przyspieszą pracę z poszczególnymi torami odsłuchowymi. Gdy wokalista poprosi nas o "większą ilość bębnów" w jego odsłuchu, będziemy mogli to zrealizować za pomocą pojedynczego suwaka. Grupy MCA, VCA i POP działają w pewnym stopniu podobnie - tj. przywołują "na wierzch" kanały będące przypisane do danej grupy.

Dzięki takiemu rozwiązaniu zastosowanie tak dużej ilości grup i możliwości ich wzajemnego powiązania powoduje znaczne skrócenie czasu potrzebnego do odnalezienia konkretnego kanału - nawet w porównaniu do konsolet analogowych.

Obydwa systemy będą oferowane w cenach poniżej 100 tys. złotych netto.

Więcej na http://www.midasconsoles.com/pro2_intro.php