Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ I ZAMÓW PAŹDZIERNIKOWE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL

Wydarzenia

Autorska sesja z Andrzejem Karpem w Recpublica Studios

Autorska sesja z Andrzejem Karpem w Recpublica Studios

Dodano: czwartek, 22 grudnia 2011

Pierwsze warsztaty w ramach projektu "Workshop Recpublica Studios" rozpoczynają się już 13 stycznia 2012 roku. Trzydniową sesję szkoleniową poprowadzi znany i ceniony realizator studyjny Andrzej Karp.


W pierwszej części Workshopu uczestnicy poznają techniki nagrywania, edycji i miksu instrumentów perkusyjnych.

Do sesji szkoleniowej Andrzej zaprosił wyśmienitych muzyków sesyjnych: Piotra Pniaka, oraz Andrzeja Rajskiego (i nikt z nas nie powiedział w tym temacie jeszcze ostatniego słowa). Każdy z nich porusza się w innej stylistyce dzięki czemu rejestracja instrumentu będzie niesamowicie ciekawym doświadczeniem dla uczestników.

Prawdziwe podejście do perkusji i perkusisty! Mikrofonowanie, separowanie, adaptacja akustyczna, ale także jakże ważna komunikacja z muzykiem i wspólne eksperymentowanie!

Podsumowując: nagrywamy, miksujemy, oraz wykorzystujemy cenne autorskie patenty Andrzeja w tej materii!

A co w drugiej części naszego spotkania? Andrzej zapozna nas z własnymi technikami miksu. To właśnie te patenty, które sprawiają, że produkcje Andrzeja są tak wartościowe w branży!

1. Start, czyli elementarne proporcje, podstawowe eq oraz pogłosy, jeśli naprawdę są potrzebne...

  • od czego zacząć miksowanie,
  • w którym momencie zacząć equalizacje,
  • dlaczego unikać equalizacji w początkowych etapach miksu,
  • czy i jak używać pogłosów,
  • grupowanie instrumentów i wspólne operacje na grupach,
  • obróbka kompleksowego materiału - czy, kiedy, jak


2. Co można bezkarnie popsuć, żeby mix przypominał mix, a nie zrzut z tracków... (dotyczy też p. 5)

  • użycie procesorów efektowych,
  • edycja kreatywna śladów,
  • sposoby celowego nadużycia eq, kompresji i fx


3. Jak w miarę niesłyszalnie używać kompresji, jak jej użyć słyszalnie, żeby było fajnie...

  • kiedy użyć kompresji cyfrowej, kiedy analogowej,
  • jak komprymować vocal,
  • czasy kompresji - gdzie szybko, gdzie wolno...


4. Dlaczego i jak używać overdrive!

  • na których śladach można, na których nie,
  • po co przesterowywać,
  • clipping


5. Dlaczego to wszystko się razem nie broni i po co ta cała postprodukcja? (nie dotyczy większości klasyki i jazzu)

  • postprodukcja jako kreacja muzyczna,
  • delay, filter, overdrive i reverse - podstawowe narzędzia mikserskie,
  • automatyzacja miksu (na razie na etapie DAW),
  • co robić, kiedy czyjeś lub nasze nagranie wzbudza totalnie sprzeczne emocje,
  • jak oszukać nieprzyjaciela...


6. Jak sensownie wyrównać perkusje, nie zabijając groove'u oraz godności perkusisty (Michal Rypien, ultraedytor perkusji karpich)

  • krótki, treściwy kurs prostingu śladów rytmicznych,
  • dlaczego nie musimy równać,
  • dlaczego czasami musimy trochę wyrównać,
  • jak to robić na platformie ProTools


7. Jak przygotować sesję do innego, obcego studia?

  • krótki opis technik opisywania i exportowania śladów,
  • czy używać automatyki,
  • dlaczego nie używać wspólnych kompresji


8. Jak zacząć miksować obcą sesję?

  • patrz punkt 1,
  • dlaczego warto spędzić czas ucząc się formy muzycznej miksowanego utworu,
  • opis obcej sesji według własnego nazewnictwa,
  • opis formy w postaci memory points


9. Którędy do Zbąszynka i inne ciekawe historie...

  • miksowanie jest w sumie takie nudne,
  • niektórzy lubią miksować,
  • dlaczego autor niekoniecznie powinien miksować swoje utwory,
  • mix kontra remix


Dowiedz się więcej:

Karolina Herra (sprawy organizacyjne, płatności)
+48 784 062 753, studio@recpublica.com

Jakub Krzywak (zapisy, merytoryka, organizacja zajęć)
+48 693 379 813, szkolenia@realizator.pl

Zajrzyj do serwisu szkoleniowego (tam zawsze aktualne informacje):

http://workshop.recpublica.com