Ulubiony kiosk TU PRZEJRZYSZ BIEŻĄCE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL - PRZESYŁKA GRATIS

Tutoriale

Jak omikrofonować i nagłośnić... Drewno cz. I
Jak omikrofonować i nagłośnić... Drewno cz. I wtorek, 16 stycznia 2018

W ubiegłym miesiącu zakończyliśmy temat omikrofonowania i nagłaśniania instrumentów dętych blaszanych, czyli „blach”. Czas przejść do pozostałych „dęciaków”, czyli „drewna”.  czytaj dalej

Cenniejsze niż złoto. Głośniki z membraną berylową
Cenniejsze niż złoto. Głośniki z membraną berylową poniedziałek, 8 stycznia 2018

Często spotykamy się z rozwiązaniami technicznymi, czy technologicznymi, które można nazwać „przerostem formy nad treścią”.  czytaj dalej

DMX w praktyce. Okablowanie i złącza
DMX w praktyce. Okablowanie i złącza środa, 27 grudnia 2017

Każdy, kto pracuje „w świetle” (i nie mam tu na myśli aktorów czy artystów na scenie), albo choć trochę interesuje się tą tematyką, dobrze wie, co to jest DMX, czyli Digital MultipleXed Protocol.  czytaj dalej

Zwrotnice głośnikowe
Zwrotnice głośnikowe piątek, 22 grudnia 2017

Choć zwrotnice pasywne mają bezsporne zalety nie są idealne i mają sporo wad.  czytaj dalej

Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. III
Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. III środa, 13 grudnia 2017

W ubiegłym miesiącu zastanawialiśmy się nad tym, jak dobrze omikrofonować dwa bodajże najpopularniejsze (w muzyce jazzowej i – nomen omen – „popularnej”) instrumenty dęte blaszane, czyli trąbkę i puzon.  czytaj dalej

Efekty przestrzenne. Metody elektroniczne
Efekty przestrzenne. Metody elektroniczne środa, 29 listopada 2017

Z artykułu z numeru wakacyjnego wiemy już, że cechą charakterystyczną efektu pogłosu uzyskiwanego zarówno za pomocą modułów sprężynowych, jak też płyty pogłosowej, był brak opóźnienia początkowego – w pełnym rozumieniu tego pojęcia, które stanowi sugestywny bodziec psychoakustyczny, umożliwiający słuchaczowi kalkulację wielkości sztucznej przestrzeni.  czytaj dalej

Transmisja mowy. Dynamika, moc i poprawna dystrybucja sygnału
Transmisja mowy. Dynamika, moc i poprawna dystrybucja sygnału środa, 22 listopada 2017

Choć w tytule artykułu znalazło się słowo „transmisja”, nie oznacza to, że przekwalifikowaliśmy się z naszym czasopismem z „akustyki” na „telekomunikację”.  czytaj dalej

Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. II
Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. II środa, 15 listopada 2017

Po lekturze artykułu o instrumentach dętych w wakacyjnym numerze LSI wiemy już, jak to się dzieje, że instrumenty dęte „produkują” dźwięk, i jak ten dźwięk z nich wydobyć (i to jeszcze taki, jak chcemy). Wiemy też, skąd pochodzą dzisiejsze instrumenty dęte blaszane, czyli trąbki, puzony, waltornie, tuby i inne, mniej popularne.  czytaj dalej

Efekty przestrzenne. Metody architektoniczne i mechaniczne
Efekty przestrzenne. Metody architektoniczne i mechaniczne wtorek, 7 listopada 2017

Powszechnie znane dziś cyfrowe procesory efektów pojawiły się dopiero w latach 70. ubiegłego stulecia. Wcześniej, bo już w latach 60., stosowane były moduły sprężynowe, a następnie płyta pogłosowa.  czytaj dalej

Procesory głośnikowe. Strojenie, podział pasma i wyrównanie czasowe
Procesory głośnikowe. Strojenie, podział pasma i wyrównanie czasowe wtorek, 31 października 2017

Systemy nagłośnieniowe, szczególnie te używane na dużych imprezach, to skomplikowane układy.  czytaj dalej

Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. I
Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. I wtorek, 24 października 2017

Po inauguracyjnym artykule z serii „Jak omikrofonować i nagłośnić…”, w którym zajmowaliśmy się coraz częściej spotykanym instrumentem, jakim jest cajon, w tym i kolejnych numerach skoncentrujemy się na „blachach”.  czytaj dalej

Początek |  poprzednia    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10     następna | Koniec