Ulubiony kiosk TU PRZEJRZYSZ BIEŻĄCE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL - PRZESYŁKA GRATIS

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Cieszanów Rock Festiwal 2017

Cieszanów Rock Festiwal (w skrócie CRF) to ugruntowana marka na festiwalowej mapie Polski. Ogólnopolski festiwal na trwałe wpisał się w kalendarz dużych imprez muzycznych w kraju i co roku gości ponad 20 tysięcy uczestników, nie tylko z Polski, ale również z zagranicy, w tym m.in. z Niemiec, Ukrainy, Czech i Słowacji. W 2012 roku, według rankingu magazynu muzycznego „Machina”, Cieszanów Rock Festiwal znalazł się na trzecim miejscu wśród najlepszych polskich letnich festiwali muzycznych.

CRF cieszy się dużym zaufaniem i szacunkiem wśród artystów. Swoje jubileusze świętowały tutaj zespoły Big Cyc, Moskwa, Vader oraz Zielone Żabki. CRF miał również okazję zamienić się w plan teledysku. Dowodzony przez Kazika Staszewskiego Kult nakręcił podczas festiwalowego koncertu teledysk do swojego singla „Prosto”, natomiast zespół Muńka Staszczyka – T.Love Alternative – zarejestrował w Cieszanowie w 2014 roku swoje pożegnalne DVD i CD.

 

W tym roku na Scenie Głównej CRF wystąpili tacy artyści jak m.in. Therion, Riverside, Voo Voo, Pidżama Porno, Kobranocka i Bednarek. Tegoroczna edycja festiwalu była dla tych, którzy pracują z dźwiękiem dodatkowo interesująca, bowiem nagłośnienie dużej sceny zrealizowane zostało za pomocą najnowszego systemu line array firmy Electro-Voice X2. Była więc okazja do posłuchania tegoż systemu – całkiem sporego, jeśli chodzi o liczbę wykorzystanych modułów – „w boju”, czyli w warunkach rzeczywistej pracy. Jak to wyglądało w praktyce?

 

numer
10
2017

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • PreSonus AIR15 + AIR18s
  • Dynacord L3600FD

WYDARZENIA

  • Scena Jutra
  • LXIV Otwarte Seminarium z Akustyki

PREZENTACJE

  • Robe Lighting
  • Super Smart Rental

ROZWAŻANIA

  • Bruce Jackson

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Sale świata. Amsterdam Concertgebouw
Czy sala, która została zaprojektowana przez osobę niezainteresowaną muzyką i nieznającą się na akustyce, może dobrze brzmieć? Co więcej, sala z projektem, którego wygrana w konkursie uzasadniana była między innymi tym, że przewidziany w nim był ogród oraz bar? Zdecydowanie tak! Może nawet znajdować się, tuż obok Boston Symphony Hall oraz Musikverein we Wiedniu, w trójce najlepiej ocenianych sal świata.

 

Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. III
W ubiegłym miesiącu zastanawialiśmy się nad tym, jak dobrze omikrofonować dwa bodajże najpopularniejsze (w muzyce jazzowej i – nomen omen – „popularnej”) instrumenty dęte blaszane, czyli trąbkę i puzon. Ale na nich „świat się nie kończy”, tzn. nie kończy się lista „blaszaków”, które być może przyjdzie nam od czasu do czasu nagłośnić czy też nagrać. Kolejne dwa instrumenty dęte blaszane, które w tym numerze weźmiemy „na tapetę”, to waltornia i tuba.

 

Zwrotnice głośnikowe. Wpływ impedancji wzmacniacza i obciążenia na pracę zwrotnic
Choć zwrotnice pasywne mają bezsporne zalety – przede wszystkim są stosunkowo proste i tanie, nie zajmują dużo miejsca, nie potrzebują zewnętrznego zasilania, no i pozwalają na korzystanie z pasywnych zestawów głośnikowych bez konieczności posiadania dodatkowych urządzeń (oprócz wzmacniacza, bo bez niego ani rusz), czyli zwrotnic aktywnych, ostatnimi czasy w zasadzie już tylko cyfrowych – nie są idealne i mają sporo wad.

 

DMX w praktyce. Okablowanie i złącza
Każdy, kto pracuje „w świetle” (i nie mam tu na myśli aktorów czy artystów na scenie), albo choć trochę interesuje się tą tematyką, dobrze wie, co to jest DMX, czyli Digital MultipleXed Protocol. System ten niepodzielnie króluje obecnie w większości systemów oświetleniowych – tych stacjonarnych, instalacyjnych, i tych budowanych „z potrzeby chwili”, czyli na czas odbywającej się tu czy tam imprezy.

 

 

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!