Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ ONLINE MAJOWE WYDANIE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

SSL Live L200

Całkiem niedawno, bo cztery lata temu – na targach Prolight + Sound 2013 we Frankfurcie – znany i uznany producent rozwiązań studyjnych i broadcastowych, Solid State Logic, zaskoczył branżę nowym produktem z zupełnie innej niż dotychczas „praktykowanych” kategorii. Zaprezentowany został pierwszy członek nowej serii konsolet live’owych o nazwie „Live L500”.

W związku z tym wiele osób z branży miało mieszane uczucia – z jednej strony renoma producenta pozwalała przypuszczać, że będzie to urządzenie wysokiej klasy, z drugiej nie wieszczono SSL-owi zbyt dużego sukcesu na mocno zapchanym rynku konsolet live’owych, zwłaszcza że producent ten nie miał dotychczas doświadczenia z tego typu rynkiem. Jak się okazało, czarne wizje tych drugich na szczęcie nie spełniły się i SSL-owy Live L500 nie tylko dobrze przyjął się na rynku, ale jeszcze rozwinął się w pełnoprawną serię, liczącą obecnie – po tegorocznej premierze, również we Frankfurcie, modelu L200 – trzy systemy.

 

Polski dystrybutor Solid State Logic w Polsce, firma AudioTech, idąc „za ciosem” postanowiła zaprezentować nowy stół, jak również pozostałe modele, tym, którzy we Frankfurcie nie byli, oraz tym, którzy byli (jak np. piszący te słowa), ale w szerszej i „spokojniejszej” niż w targowym zgiełku formie. Jak wymyśliła, tak też i zrobiła.

 

numer
06
2017

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • Pol-Audio M 115-500 CX ND
  • Audio-Technica ATUC-50

WYDARZENIA

  • Wakacje z Lightschool

ROZMOWA

  • Piotr „ZiKE” Zajkiewicz

PREZENTACJE

  • d&b audiotechnik BIG BANG

INSTALACJE

  • Białostocki Teatr Lalek
  • Stadion Widzewa Łódź

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Akustyka budowlana. Sale świata - Wiener Musikverein
Każdego roku, 1 stycznia, niezależnie od stanu, w jakim my, słuchacze jesteśmy, Filharmonicy Wiedeńscy w znakomitej formie zachwycają wszystkich swoim wykonaniem Marszu Radeckiego podczas koncertu Noworocznego. Grają go w wyjątkowym miejscu, bo w sali, która uznawana jest za najlepszą salę koncertową świata, i to ona będzie tematem tego artykułu.

 

Głośniki estradowe. Wady fabryczne jako przyczyna uszkodzeń przetworników
Kontynuując rozważania na temat głośników estradowych rozpoczęte w poprzednim numerze, w drugiej części artykułu skupię się na konkretnych przykładach ich uszkodzeń i postaram dowieść, że stosunkowo często winę za taki stan rzeczy ponoszą producenci, a nie nabywcy.

 

Efekty przestrzenne. Jeszcze słów kilka o pogłosie
W materiale tym nie znajdziecie ani jednego zdania na temat nazw czy funkcji przypisanych przyciskom, gałkom oraz parametrom spotykanym w popularnie stosowanych procesorach efektów. Nie padnie tu również ani jedno słowo na temat tego, jak używać poszczególnych rodzajów efektów, ani też które z nich są idealne dla bębnów, a jakie nieodpowiednie dla wokalu itd. Dobór rodzaju efektu oraz jego wykorzystanie jest wyłącznie wypadkową kreatywności, „smaku” oraz doświadczenia w posługiwaniu się tego rodzaju narzędziem.

 

Jak omikrofonować i nagłośnić... Cajon
Bohaterem tego artykuły będzie cajon, instrumnet ostatnimi laty coraz bardziej popularny i dość często spotykany w różnorakich projektach i stylach muzycznych. Artykuł ten w założeniu ma być pierwszym z cyklu „Jak omikrofonować i nagłośnić…”, choć w zasadzie pierwsze kroki w tej materii uczynione zostały dzięki trzyczęściowemu artykułowi o nagłaśnianiu/nagrywaniu sekcji smyczkowej (gdzie omówiliśmy sposoby nagłaśniania całej sekcji, jak i jej poszczególnych elementów składowych, czyli skrzypiec, altówki, wiolonczeli i kontrabasu).

 

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!