Ulubiony kiosk TU PRZEJRZYSZ BIEŻĄCE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL - PRZESYŁKA GRATIS

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Premiera Fohhn Focus Venue

Choć z pozoru sterowanie wiązką dźwięku wydaje się być niezbyt skomplikowanym zbiegiem – ot, (teoretycznie) wystarczy odpowiednio poopóźniać sygnały trafiające do poszczególnych głośników, i załatwione – w praktyce nie jest to takie proste. O ile jeszcze sterowanie wiązką w zakresie wysokich i średnich częstotliwości jest – przy odpowiednich środkach – wykonalne (stąd kilka firm, które mogą pochwalić się tego typu produktami, jak Renkus-Heinz, Meyer Sound, Duran Audio (obecnie JBL), a także – o czym nie wszyscy wiedzą – nasz rodzimy producent Rduch), o tyle na stworzenie pełnopasmowego, koncertowego systemu dużej mocy poważyła się na razie tylko jedna firma.

Mam na myśli EAW i jej systemy Anya i Anna. Systemy te są jednak w dalszym ciągu modułowe, tzn. składają się z szerokopasmowych modułów łączonych w klastry, z tą różnicą w stosunku do „klasycznych” liniówek, że nie trzeba ich kątować. Największą jednak „wadą” systemów EAW jest ich cena, która sprawia, że niestety ich popularność na świecie jest znikoma, a w Polsce zerowa.

 

Inną drogę obrała firma, która jest prekursorem technologii sterowania wiązką dźwięku – niemiecki Fohhn Audio. W jej ofercie już od 2007 roku znajdują się zestawy liniowe ze sterowaną wiązką dźwięku, w tym również system do zastosowań koncertowych Focus Modular. Wspomniany system, świetnie sprawdzający się w pomieszczeniach i przy nagłaśnianiu muzyki granej na instrumentach akustycznych (klasyka, jazz itp.), z uwagi na to że jego sekcja niskotonowa opiera się na przetwornikach 4-calowych, nie do końca dobrze radzi sobie z zakresem niskiego środka w muzyce rockowej, popowej czy mechanicznej.

 

numer
12
2017

 

Prenumerata Co w numerze

SPRZĘT

  • QSC seria K.2
  • Apart Audio MA-30

WYDARZENIA

  • Lightschool prezentuje – Scena Jutra

INSTALACJE

  • Teatr Miejski w Gliwicach
  • Stadion Śląski w Chorzowie

ROZWAŻANIA

  • Systemy line array

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Sale świata. Royal Albert Hall
Położona w Londynie tytułowa sala najbardziej znana jest z realizacji wielu wydarzeń związanych z muzyką rozrywkową, a głównie rockową. Jednak to nie jedyna jej funkcja. Regularnie odbywają się w niej koncerty muzyki poważnej, między innymi BBC Proms, ale gościła także zawody tenisowe czy mecze bokserskie. Nie od razu jednak było tak kolorowo, bo początkowo najsłabszym punktem obiektu była właśnie interesująca nas akustyka.

 

Jak omikrofonować i nagłośnić... Drewno cz. II
W poprzednim numerze rozpoczęliśmy temat omikrofonowania i nagłośnienia instrumentów dętych drewnianych, czyli „drewna”. Oprócz wprowadzenia do tematu, czyli – jak zwykle – nieco historii na temat tego typu instrumentów, omówiliśmy sobie sposoby omikrofonowania pierwszego przedstawiciela instrumentów dętych drewnianych, to jest fletu. Dziś przejdziemy do kolejnych „pacjentów”, klarnetu i saksofonu.

 

Konstrukcje izobaryczne. Zestawy basowe mocno nietypowe
Zestawy głośnikowe niskotonowe, zwane popularnie subbasami lub subwooferami, są w zasadzie nieodłącznym składnikiem każdego systemu nagłośnieniowego – przynajmniej takiego, w którym głównym „materiałem” dźwiękowym jest muzyka.

 

Nagłaśnianie pomieszczeń „trudnych”. Koncerty w klubach, halach sportowych i kościołach
Sezon koncertów „na świeżym powietrzu” w zasadzie dobiegł końca. Co prawda jeszcze czeka nas „sylwestrowe szaleństwo”, czyli sporo koncertów w plenerze, a także styczniowa WOŚP, czyli znów plenery (aczkolwiek w dość specyficznych warunkach pogodowych, zupełnie innych niż w sezonie letnim). Czas jednak przenieść się z koncertami i innymi tego typu imprezami do pomieszczeń zamkniętych, w których warunki akustyczne często pozostawiają wiele do życzenia. O takich właśnie miejscach, a w zasadzie o tym, jak sobie radzić w nich, nagłaśniając koncert, parę słów powiemy w tym artykule.

 

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!