Ulubiony kiosk TU PRZEJRZYSZ BIEŻĄCE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL - PRZESYŁKA GRATIS

Tutoriale

Technika cyfrowa - przetwarzanie cyfrowo-analogowe. Dither, kształtowanie widma szumu
Technika cyfrowa - przetwarzanie cyfrowo-analogowe. Dither, kształtowanie widma szumu Kursy | niedziela, 12 czerwca 2011

Dobrnęliśmy do końca łańcucha cyfrowego, a na końcu tegoż łańcucha trafiamy na konwerter cyfrowo-analogowy (C/A lub z angielska D/A), czyli urządzenie, które przetwarza ciąg zer i jedynek z powrotem na sygnał rozpoznawalny przez urządzenia analogowe.  czytaj dalej

Kierunkowość - od czego zależą własności kierunkowe mikrofonu
Kierunkowość - od czego zależą własności kierunkowe mikrofonu Artykuły | poniedziałek, 6 czerwca 2011

Właściwości kierunkowe mikrofonów zależą przede wszystkim od sposobu odbierania energii akustycznej i przetwarzania jej na energię mechaniczną, a następnie od kształtu i rozmiarów mikrofonu w porównaniu z długością fali.  czytaj dalej

DMX - podstawowe informacje
DMX - podstawowe informacje Artykuły | niedziela, 15 maja 2011

W poprzednim, pierwszym z serii, artykule poznaliśmy historyczne podłoże powstania protokołu DMX, a także kilka podstawowych informacji o innych, tak analogowych, jak i cyfrowych protokołach wielokanałowego przesyłania sygnałów sterujących oświetleniem.  czytaj dalej

Nagłośnienie w systemach instalacyjnych - instalacje 70- i 100-woltowe po raz drugi
Nagłośnienie w systemach instalacyjnych - instalacje 70- i 100-woltowe po raz drugi Artykuły | niedziela, 15 maja 2011

W jednym z poprzednich numerów Live Sound & Installation zajęliśmy się podstawowym omówieniem natury 100-woltowych instalacji głośnikowych. Kontynuacja, o której tam wspominałem, nadeszła szybciej, niż sam się spodziewałem - już w niniejszy numerze.  czytaj dalej

Procesory dynamiki cz. II - ekspander, bramka
Procesory dynamiki cz. II - ekspander, bramka Artykuły | niedziela, 17 kwietnia 2011

W poprzednim artykule LSI poruszyliśmy zagadnienia, na temat których można pisać epopeje – kompresor i limiter. Sęk w tym, że to nie jest encyklopedia wiedzy o akustyce, lecz czasopismo, którego głównym zadaniem jest przedstawienie w sposób przystępny i treściwy tematów będących interesującymi dla czytelników.  czytaj dalej

Natężenie dźwięku a głośność - czy to jedno i to samo?
Natężenie dźwięku a głośność - czy to jedno i to samo? Artykuły | wtorek, 12 kwietnia 2011

Żeby niepotrzebnie nie podsycać atmosfery niepewności, od razu odpowiem na pytanie zawarte w tytule artykułu: nie.  czytaj dalej

DMX - odrobina historii na dobry początek
DMX - odrobina historii na dobry początek Artykuły | poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Systemy oświetleniowe, w szczególności systemy sterowania oświetleniem, przeszły - jak wszystko - długą drogę ewolucji, poczynając od najprostszych połączeń ze sterowaniem typu "włącz-wyłącz", po najnowsze systemy cyfrowe, oparte na technologii sieciowej.  czytaj dalej

Technika cyfrowa - przetwarzanie analogowo-cyfrowe. Przetworniki A/C i C/A
Technika cyfrowa - przetwarzanie analogowo-cyfrowe. Przetworniki A/C i C/A Kursy | niedziela, 10 kwietnia 2011

W tym odcinku cyklu „Technika cyfrowa” przejdziemy do praktyki i opowiemy sobie co nieco na temat praktycznych realizacji konwerterów analogowo-cyfrowych i cyfrowoanalogowych, zagaimy coś na temat takich sposobów konwersji jak ADPCM, µ-law czy A-law, natomiast za miesiąc dowiemy się, co to jest takiego dither i kształtowanie widma szumu, gdzie się to wykorzystuje i jakie wymierne efekty przynosi wykorzystanie tych zjawisk.  czytaj dalej

Nagłośnienie w systemach instalacyjnych - Po co komu 100V?
Nagłośnienie w systemach instalacyjnych - Po co komu 100V? Artykuły | poniedziałek, 21 marca 2011

No właśnie, po co - a właściwie DLACZEGO - w ogóle buduje się instalacje głośnikowe na liniach 100-woltowych, określane też mianem radiowęzłowych? Przecież domowe wzmacniacze hi-fi, a nawet duże instalacje nagłośnieniowe doskonale dają sobie radę, pracując z "normalnymi" napięciami.  czytaj dalej

Początek |  poprzednia    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30     następna | Koniec