Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ I ZAMÓW PAŹDZIERNIKOWE WYDANIE Live Sound ULUBIONYKIOSK.PL

Tutoriale

Lightschool: Techniczne i praktyczne aspekty kratownic aluminiowych – część 1
Lightschool: Techniczne i praktyczne aspekty kratownic aluminiowych – część 1 wtorek, 23 maja 2017

Rodzaje połączeń, występujące siły, tabele obciążeń, normy, przepisy i wiele innych to zagadnienia, które chciałbym omówić w serii artykułów przydatnych dla każdego, kto na co dzień korzysta z aluminiowych kratownic, czyli narzędzi, których w branży oświetlenia używają niemal wszyscy.  czytaj dalej

Wymagany SPL a niezbędna moc
Wymagany SPL a niezbędna moc poniedziałek, 15 maja 2017

Dobór wzmacniacza do określonych wymagań.  czytaj dalej

Oś czasu. Kamienie milowe w branży muzycznej
Oś czasu. Kamienie milowe w branży muzycznej wtorek, 2 maja 2017

Sylwester 2016 przeminąłby z pewnością banalnie, a cały świat – idąc za przykładem lat poprzednich – powitałby nadchodzący 2017 rok w pospolity, mało wyszukany sposób.  czytaj dalej

Sensitivity. Ważny, acz nie do końca zrozumiały parametr głośnika
Sensitivity. Ważny, acz nie do końca zrozumiały parametr głośnika środa, 26 kwietnia 2017

Sensitivity to parametr głośnika, jak też i zestawu głośnikowego, który jest tyle ważny, co często nie do końca zrozumiały przez wielu.  czytaj dalej

Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. III
Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. III wtorek, 18 kwietnia 2017

Opisane w poprzednim numerze techniki omikrofonowania stereo sprawdzą się przy nagrywaniu lub nagłaśnianiu sekcji smyczkowej występującej solo, tzn. bez towarzyszenia innych (zwłaszcza głośnych) instrumentów.  czytaj dalej

Delay. Simple czy multi-tap
Delay. Simple czy multi-tap wtorek, 4 kwietnia 2017

W obecnych czasach nikt już praktycznie nie wyobraża sobie profesjonalnej konsolety cyfrowej (nie tylko zresztą profesjonalnej), która nie zawierałaby choć 2 procesorów efektów.  czytaj dalej

Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. II
Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. II poniedziałek, 27 marca 2017

W listopadowym numerze (11/2016) zaprezentowaliśmy artykuł będący pierwszą częścią rozważań dotyczących problemów – i, co ważniejsze, sposobów ich rozwiązania – związanych z nagrywaniem czy nagłaśnianiem składów instrumentalnych grających muzykę klasyczną, na przykładzie sekcji smyczkowej oraz poszczególnych instrumentów z tejże sekcji.  czytaj dalej

Mapping 3D: Jak zrealizować mapping 3D na ruchomej platformie?
Mapping 3D: Jak zrealizować mapping 3D na ruchomej platformie? wtorek, 7 marca 2017

Od listopada w firmie Prolight można zobaczyć model samochodu wydrukowany w skali 1:110 na drukarce 3D. Został on umieszczony na obrotowej platformie pokrytej projekcją.  czytaj dalej

Lightschool: Prawidłowy dobór opraw oświetlenia efektowego opartych na diodach LED cz. II
Lightschool: Prawidłowy dobór opraw oświetlenia efektowego opartych na diodach LED cz. II wtorek, 31 stycznia 2017

W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy wybrane kryteria wyboru urządzeń opartych na diodach LED i wskazali, na co zwrócić uwagę przy ich ocenie.  czytaj dalej

Bramka szumów. Gdzie i jak wykorzystywać
Bramka szumów. Gdzie i jak wykorzystywać wtorek, 24 stycznia 2017

Bramka szumów to jedno z niezbędnych urządzeń, jeśli chcemy dobrze nagłośnić perkusję, tak aby uzyskać jej selektywne brzmienie.  czytaj dalej

Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. I
Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz. I wtorek, 10 stycznia 2017

Nagrywanie czy nagłaśnianie muzyki klasycznej z jednej strony wydaje się być prostsze niż kapel rockowych, popowych czy jazzowych bandów (przy zastosowaniu jednej z powszechnie używanych mikrofonowych technik stereofonicznych potrzeba tylko dwóch mikrofonów i dwóch śladów), z drugiej zaś strony w tym przypadku liczy się przede wszystkim wierność przekazu (z czym, w przypadku zespołów grających muzyką popularną, bywa różnie). A uzyskanie tego nie jest już takie proste.  czytaj dalej

Początek |  poprzednia    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10     następna | Koniec