Ulubiony kiosk WRZEŚNIOWY NUMER - PRZEJRZYJ ONLINE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Allen & Heath dLive C1500

Po latach bojów wszelakich – ze sprzętem (że nie ma takich możliwości, jakbym chciał, a w dodatku ciężki, jak słoń, i wielki, jak stodoła), z ekipami (że im się nie chce i zrzędliwe jakieś są), z czasem (że go ciągle za mało) czy z organizatorem (mówiącym, że „nie tacy już tu grali”) – postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zostać samowystarczalnym.

Ponieważ z natury jestem leniwy, pomyślałem, że potrzebuję sprzętu małego i lekkiego, ale wyposażonego w odpowiednią liczbę kanałów i stosowną do moich potrzeb moc obliczeniową, żebym nie musiał jakoś specjalnie kombinować.

 

Tu słowo wyjaśnienia. Moja praca nie wymaga skomplikowanych i rozbudowanych rozwiązań – zwykle pracuję jako realizator FOH/MON, oprócz miksu głównego zapewniam muzykom 6 torów stereofonicznych IEM, dodatkowy tor low-end dla bębniarza i, czasami, jakiś wedge lub dwa. Ogólnie rzecz biorąc, na co dzień potrzebuję ok. 36 fizycznych inputów, 100 kanałów wewnętrznych miksera, ok. 12 efektów i 20 fizycznych outputów z deski oraz możliwość wielośladowego nagrywania. Ze względu na to, że ciężko byłoby mi skoncentrować się na miksie FOH i MON jednocześnie, poszczególne miksy MON są zwykle „ukręcone” wcześniej, a muzycy mają możliwość samodzielnego korygowania podstawowych parametrów miksu za pomocą tabletów lub innych urządzeń zewnętrznych, podłączonych do sieci systemu miksującego. Takie rozwiązanie sprawdza się, jeżeli w użyciu są zawsze te same instrumenty, mikrofony i DI-boxy, a muzycy mają jakiekolwiek doświadczenie w pracy z proporcjami lub po prostu przeszli odpowiednie przeszkolenie.

 

numer
07-8
2017

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • XTA APA-4E8
  • Sennheiser XS Wireless 1 Vocal Set

ROZMOWA

  • Jarosław Zawadzki

PREZENTACJE

  • Optocore

INSTALACJE

  • Wodzisławskie Centrum Kultury

ROZWAŻANIA

  • Głową muru nie przebijesz… co innego „stopą”

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Akustyka budowlana. Sale świata - Akustyczne cuda świata
Okres wakacyjny tradycyjnie zachęca nas do myśli o podróżach. Chcemy oglądać piękne krajobrazy i cudowne zabytki, chcemy poznawać lokalne zwyczaje i kulturę. Przy tym wszystkim jednak zapominamy o jednym bardzo ważnym zmyśle – słuchu, który również może przynieść nam wiele ciekawych doznań.

 

Lightschool wyjaśnia. Konstrukcje. Techniczne i praktyczne aspekty wyciągników
W najnowszej części „LightSchool wyjaśnia” omówione zostaną zagadnienia związane z wciągnikami używanymi w przemyśle rozrywkowym. Jakie dotyczą ich normy oraz co mówią na ten temat polskie przepisy?

 

Jak omikrofonować i nagłośnić... Blachy cz. I
Po inauguracyjnym artykule z serii „Jak omikrofonować i nagłośnić…”, w którym zajmowaliśmy się coraz częściej spotykanym instrumentem, jakim jest cajon, w tym i kolejnych numerach skoncentrujemy się na „blachach”.

 

Procesory głośnikowe. Strojenie, podział pasma i wyrównanie czasowe
Systemy nagłośnieniowe, szczególnie te używane na dużych imprezach, to skomplikowane układy. Nawet jeśli jest to prosty, pasywny zestaw głośnikowy, składający się z obudowy, dwóch (ewentualnie trzech) głośników i prostej zwrotnicy, musimy mieć na uwadze, że jego „elektryczna” część to tylko czubek góry lodowej.

 

Efekty przestrzenne. Metody architektoniczne i mechaniczne
Powszechnie znane dziś cyfrowe procesory efektów pojawiły się dopiero w latach 70. ubiegłego stulecia. Wcześniej, bo już w latach 60., stosowane były moduły sprężynowe, a następnie płyta pogłosowa. Studia nagrań projektowały i budowały we własnym zakresie specjalne „komory pogłosowe”, które często stawały się swego rodzaju wizytówką danego studia.

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!