Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ ONLINE MAJOWE WYDANIE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Sennheiser Digital 6000

Firmy Sennheiser chyba nie trzeba nikomu z branży prezentować. Ani też jej produktów, regularnie goszczących na scenach i estradach całego świata – również w Polsce. Sennheiser to nie tylko firma z bogatą tradycją, ale przede wszystkim patrząca w przyszłość, prowadząca nieustanne badania i poszukiwania nowych rozwiązań i technologii. Owocem tego jest, zaprezentowany oficjalnie końcem lutego w Hannoverze, cyfrowy system Digital 6000, o którym (jak i o samej imprezie towarzyszącej temu wydarzeniu) będzie ten artykuł. Aby jednak zachować jakąś chronologię na początek kilka zdań o historii firmy Sennhieser.

Historia firmy rozpoczęła się w 1945 roku, kiedy to prof. Fritz Sennheiser założył firmę Labor W, przemianowaną później na Sennheiser. Pierwszym jej produktem był mikrofon DM 1 zaprezentowany światu już rok później. Dziesięć lat od powstania firma zatrudniała już 250 pracowników, co wymagało zbudowania nowej siedziby. W międzyczasie powstały interesujące konstrukcje, jak „niewidzialny” micro-phone MD 3, równie miniaturowa słuchawka HM 11, a także używany po dziś dzień MD 21 (rok 1953).

 

Miniaturyzacja to zresztą był „konik” profesora Sennheisera, toteż nie dziwi fakt, że producent miał wtedy w swoim portfolio całą gamę „drobiazgów”, w tym miniaturowe transformatory mikrofonowe. W 1957 roku Lab W prezentuje swój pierwszy system bezprzewodowy do profesjonalnych zastosowań scenicznych i telewizyjnych, powstały przy współpracy z niemiecką telewizją NDR. Rok później firma zostaje przemianowana na Sennheiser.

 

numer
03
2017

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • FBT X PRO 15A plus X SUB 18SA
  • Bose F1 + F1 Model 812
  • Mikrofon Audix M55W

ROZWAŻANIA

  • Kultowe urządzenia i systemy - Midas XL4

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Akustyka budowlana. Sale świata - Teatr w Epidauros
Pierwszy artykuł z serii opisującej niesamowite, najciekawsze i o uznanej akustyce sale koncertowe z całego świata będzie dość nietypowy, ze względu na dobór obiektu. Nie będzie to nic współczesnego i typowo związanego ze znanymi nam formami koncertów. Zaglądając do historii, dokładniej do czasów antycznych, możemy znaleźć obiekt dorównujący współczesnym, zachwycający i o nadzwyczajnej akustyce – teatr w Epidauros.

 

Ochrona antyhałasowa. Właściwości akustyczne okien i drzwi
Omówiliśmy już właściwości izolacyjne różnorakich przegród – jednorodnych i niejednorodnych, pojedynczych i wielokrotnych, ścian i stropów. Co jednak dzieje się, jeśli w ścianie musimy zainstalować drzwi albo okno (okna), co przecież nie jest takim rzadkim przypadkiem? O tym, czyli o właściwościach akustycznych okien i drzwi, opowiemy sobie w tym artykule.

 

Wymagany SPL a niezbędna moc
W artykule pt. „Sensitivity” w poprzednim numerze poruszyliśmy temat parametru głośnika/zestawu głośnikowego o nazwie tłumaczonej na język polski jako „skuteczność” oraz jego wpływie na uzyskiwany za pomocą głośnika o określonej skuteczności SPL, czyli poziom ciśnienia dźwięku. Jedna z konkluzji tego artykułu brzmiała, iż wytwarzany SPL jest zależny od zawartości spektralnej (widma) sygnału zasilającego głośnik/zestaw głośnikowy.

 

Lightschool: Konstrukcje. Techniczne i praktyczne aspekty kratownic aluminiowych – część 1
Rodzaje połączeń, występujące siły, tabele obciążeń, normy, przepisy i wiele innych to zagadnienia, które chciałbym omówić w serii artykułów przydatnych dla każdego, kto na co dzień korzysta z aluminiowych kratownic, czyli narzędzi, których w branży oświetlenia używają niemal wszyscy.

 

Chroń swoje (i nie swoje) kable
Brumy, szumy itp. są zjawiskami niezwykle niepożądanymi. To, czy pojawią się one w przesyłanym sygnale zależy w dużej mierze od jakości kabli, którymi sygnał jest przesyłany. Warto więc zainwestować w takie produkty, które gwarantują najwyższą jakość transmisji, zwłaszcza gdy od tego zależy to, czy dźwięk ze sceny dotrze do słuchaczy, czy nie (albo – co często jeszcze ważniejsze – do telewidzów przed odbiornikami).

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!