Ulubiony kiosk W SPRZEDAŻY KWIETNIOWE WYDANIE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

PreSonus StudioLive AR16 USB

Produkty PreSonusa ostatnio często goszczą na łamach naszego magazynu. A to z powodu tego, że firma coraz mocniej stara się zaistnieć na rynku sprzętu do zastosowań nie tylko stricte studyjnych, ale również takiego, który można wykorzystać do pracy przy nagłaśnianiu – zespołów, DJ-ów, eventów, klubów oraz mniejszych koncertów. Uzupełnieniem systemu nagłośnieniowego, złożonego np. z opisywanych w poprzednim numerze zestawów głośnikowych serii AIR, może być bohater tego artykułu, hybrydowy mikser StudioLive AR16 USB.

Na początek wyjaśnijmy może, na czym polega „hybrydowość” tego produktu. Jeszcze całkiem niedawno (powiedzmy, jakieś 15-20 lat temu) gros konsolet mikserskich stanowiły urządzenia czysto analogowe. Ostatnimi czasy wszystko „stanęło na głowie” i zwykłe „analogi” praktycznie ciężko spotkać, niezależnie od tego, czy jest to duży koncert plenerowy, event firmowy, czy mały występ w klubie. Szczególnie w tym pierwszym przypadku stoły analogowe odeszły niemalże całkiem do lamusa. Niemalże, bowiem są jeszcze „ekstremiści”, którzy nie uznają cyfrowych konsolet (albo i uznają, ale jeśli mają taką możliwość, wybierają analogowego klasyka).

 

Takie sytuacje jednak zdarzają się obecnie praktycznie tylko na bardzo dużych koncertach renomowanych wykonawców, którzy mogą sobie pozwolić na „wybrzydzanie”, życząc sobie dostarczenia analogowego „krążownika” z zajmującym kilka kejsów outboardem (zamiast o co najmniej połowę mniejszego „cyfraka”, bez żadnych „dodatków”). Z drugiej strony, pomimo tego, że cyfrowe miksery – zwłaszcza modne ostatnio konstrukcje rakowe, czyli „bezdotykowe” – osiągają obecnie ceny zbliżone do ich analogowych odpowiedników, jest jeszcze sporo zespołów, klubów i firm obsługujących eventy, które posługują się mniejszymi lub większymi (choć raczej mniejszymi) konsoletami analogowymi.

numer
01
2017

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • System nagłośnieniowy Pol-Audio DJT-2100 AK
  • Aktywny zestaw głośnikowy RCF HD32-A

ROZWAŻANIA

  • Więcej basu cz. II

PREZENTACJA

  • d&b NoizCalc

ROZMOWA

  • Bose ShowMatch

RUBRYKI STAŁE

  • Nowości, Realizacje i Wydarzenia
  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Czas pogłosu. Regulacja – metody elektroniczne cz.2
O zaletach i wadach najpopularniejszych w akustyce wnętrz architektonicznych metod regulacji czasu pogłosu pisałem w jednym z poprzednich artykułów. Z uwagi na to, że coraz częściej jednak sale wyposaża się w systemy wsparcia akustyki oparte na rozwiązaniach elektroakustycznych, to na nich skupimy się tym razem. Dokładniej, przejrzymy współczesne rozwiązania.

 

Ochrona antyhałasowa. Przegrody podwójne i warstwowe, ustroje izolacyjne rezonansowe
W poprzednim numerze omówiliśmy przenikanie energii dźwiękowej przez przegrodę – mówiliśmy o prawie masy i zjawisku koincydencji, które w znaczący sposób wpływa na pogorszenie izolacyjności przegród, niż to wynikałoby z prawa masy. Sklasyfikowaliśmy również przegrody – z punktu widzenia charakteru pola dźwiękowego występującego po obu stronach przegrody oraz z punktu widzenia ich własności akustycznych.

 

Mapping 3D. Jak zrealizować mapping 3D na ruchomej platformie?
Od listopada w firmie Prolight można zobaczyć model samochodu wydrukowany w skali 1:110 na drukarce 3D (na zdjęciu poniżej również). Został on umieszczony na obrotowej platformie pokrytej projekcją. Cieszący oko model tylko pozornie wygląda na trywialny. Spróbujmy więc trochę przybliżyć zagadnienie przygotowania i produkcji tej instalacji.

 

Aria na strunie G… i innych też. Nagrywanie/nagłaśnianie instrumentów smyczkowych i sekcji smyczkowej cz.II
W listopadowym numerze (11/2016) zaprezentowaliśmy artykuł będący pierwszą częścią rozważań dotyczących problemów – i, co ważniejsze, sposobów ich rozwiązania – związanych z nagrywaniem czy nagłaśnianiem składów instrumentalnych grających muzykę klasyczną, na przykładzie sekcji smyczkowej oraz poszczególnych instrumentów z tejże sekcji. W tym numerze wracamy do tej tematyki.

 

Delay. Simple czy multi-tap
W obecnych czasach nikt już praktycznie nie wyobraża sobie profesjonalnej konsolety cyfrowej (nie tylko zresztą profesjonalnej), która nie zawierałaby choć 2 procesorów efektów. Zresztą nie trzeba konsolety cyfrowej – obecnie na rynku jest gros mikserów analogowych, które mają wbudowany procesor efektów.

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!