Ulubiony kiosk WRZEŚNIOWY NUMER - PRZEJRZYJ ONLINE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Opera na Zamku w Szczecinie

W maju ubiegłego roku, kiedy po raz pierwszy odwiedziliśmy Operę na Zamku w Szczecinie, prace przy przebudowie obiektu były jeszcze na etapie nie wróżącym ich szybkiego zakończenia. Wszystko jednak ma swój koniec, tak więc i przebudowa Zamku zakończyła się i w listopadzie 2015 roku nastąpiło oficjalne otwarcie starej-nowej siedziby opery.

 

Zanim jednak o tym, jak teraz wygląda i – co równie ważne, jeśli nie ważniejsze – jak „brzmi” nowa sala teatralna i inne pomieszczenia o akustyce kwalifikowanej, tytułem przypomnienia słów kilka o samej Operze na Zamku i jej przebudowie.

 

Opera w Szczecinie powstała w 1956 roku pod nazwą Operetka Szczecińska Towarzystwa Przyjaciół Teatru Muzycznego. W 1958 roku Operetka została upaństwowiona, a jej nazwę zmieniono na Teatr Muzyczny. Od 1978 roku siedzibą Opery jest Zamek Książąt Pomorskich, usytuowany na Wzgórzu Zamkowym w Szczecinie, w sąsiedztwie Odry, będący niegdyś siedzibą rodu Gryfitów, władców księstwa Pomerania. O historii obiektu pisałem co nieco w wakacyjnym numerze LSI, tak więc zainteresowanych tym tematem odsyłam do tego wydania. My skupmy się na teraźniejszości.

numer
01
2016

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • Mikrofony Audio-Technica AE5100, AT2031 i ATM450
  • Zestawy głośnikowe Community VERIS2

WYDARZENIA

  • Zaz w Warszawie
  • Polska premiera nowej konsolety cyfrowej Allen & Heath dLive
  • Adamson z serii S – prezentacja w Polsce

PREZENTACJA

  • DPA Microphones
  • AES50, HyperMAC i MidasNET

RUBRYKI STAŁE

  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Akustyka wnętrz. Czynniki kształtujące akustykę wnętrz
Przebrnęliśmy szczęśliwie przez podstawy dotyczące rozchodzenia się dźwięku (zarówno w przestrzeni otwartej, jak i w pomieszczeniu zamkniętym) i różnych zjawisk z tym związanych – jak odbicie, pochłanianie, załamanie i ugięcie – zanikania energii akustycznej w pomieszczeniu (pogłos), fal stojących i związanych z tym rezonansów pomieszczenia, a także promieniowania energii przez źródło dźwięku w pomieszczeniu i sumowania poziomów od wielu źródeł.

 

Systemy bezprzewodowe. Zniekształcenia intermodulacyjne, nadajniki, odbiorniki i anteny
Bezprzewodowe systemy mikrofonowe, wykorzystujące do transmisji sygnałów fale radiowe zamiast kabli, są w wielu sytuacjach bardzo wygodnym rozwiązaniem. Korzystający z takiego systemu wykonawca może swobodnie poruszać się w określonym obszarze, bez konieczności ciągnięcia za sobą niewygodnego przewodu, jednocześnie nie narażając jakości dźwięku na szwank.

 

Wyjścia matrycowe w konsoletach audio
W konsoletach analogowych każdy kanał, wejście, wyjście lub dodatkowa funkcja wymagały własnego kompletu elementów regulacyjnych, dodatkowej elektroniki, a często także różnych urządzeń peryferyjnych.

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!