Ulubiony kiosk W SPRZEDAŻY WAKACYJNE WYDANIE Live Sound PRZEJRZYJ ONLINE >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

TGD w Spodku

TGD, czyli Trzecia Godzina Dnia, to dość wyjątkowy projekt na polskiej scenie muzycznej. O ile w USA, szczególnie w kościołach protestanckich, takich formacji jest „na pęczki”, o tyle w naszym kraju niewiele jest chórów gospelowych, a tym bardziej takich, którym towarzyszą profesjonalni muzycy.

 

A przecież TGD trudno zaklasyfikować li tylko do kategorii „chórów gospelowych”, bowiem – choć czerpią z tego gatunku pełnymi garściami – muzyka przez nich wykonywana wykracza daleko poza jego ramy. Nie jest bowiem jedynie próbą kopiowania muzyki afroamerykańskiej, ale wynikiem łączenia różnych inspiracji i poszukiwania własnego stylu.

 

Historycznie patrząc TGD to, obok New Life M, bodajże najbardziej znany i jeden z najdłużej działających zespołów w Polsce wykonujących muzykę z chrześcijańskim przesłaniem. W roku 1982, w wyniku połączenia kilku kościelnych grup wokalnych, powstał niemal stuosobowy ogólnopolski chór młodzieżowy. Założycielem formacji i jej pierwszym dyrygentem był Janusz Sierla. Ekspresja chóru, towarzyszące mu instrumentarium i charakter wykonywanych utworów były w tamtych czasach czymś nowym, wręcz kontrowersyjnym, przełamującym polskie stereotypy dotyczące muzyki chrześcijańskiej.

numer
02
2015

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • Mikser cyfrowy Midas M32
  • Zestaw głośnikowy Pol-Audio L41 AK
  • Zestaw głośnikowy L-Acoustics 5XT + SB18
  • System rozgłoszeniowy Inter-M PX/RM/LM-8000

WYDARZENIA

  • Prezentacja Mackie DL32R
  • Sylwester w Warszawie

HISTORIA I TERAŹNIEJSZOŚĆ

  • Midas Consoles i Klark Teknik cz. I

RUBRYKI STAŁE

  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

AFL i PFL. W świecie podsłuchów
„Starych wygów” pewnie ten artykuł nie zainteresuje, bo też nie ma w nim nic odkrywczego, tajemnego czy też wiadomego tylko garstce „wybrańców”. Kto pracuje na co dzień (albo choć „na co tydzień”) z profesjonalnymi konsoletami audio, ten używa opisanych „ficzerów” dość intensywnie i – mam nadzieję – świadomie.

 

Filtry cyfrowe. IIR vs. FIR
Cyfrowa obróbka dźwięku to obecnie chleb powszedni każdego, kto w jakikolwiek sposób zajmuje się dźwiękiem – czy to jako realizator dźwięku na koncertach (FOH i monitorowy), czy nagrywając/miksując/masterując materiał w studiu nagrań (również w tym domowym), czy też projektując urządzenia audio, czy wreszcie projektując i konfigurując systemy nagłośnieniowe – te mobilne, koncertowe, i te montowane „na stałe” w różnych obiektach użyteczności prywatnej oraz publicznej.

 

Cyfrowe sieci audio
W poprzednim numerze poznaliśmy trochę podstawowych informacji o sieciach cyfrowych, w szczególności o założeniach i zasadach sieci Ethernet, jako tej, na kanwie której powstały cyfrowe sieci wielokanałowej transmisji audio. W tym artykule przyjrzymy się konkretnym rozwiązaniom – CobraNetowi, EtherSoundowi i wypierającemu je coraz śmielej protokołowi Dante. Wspomnimy też o AES50 i HyperMac.

 

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!