Ulubiony kiosk W SPRZEDAŻY KWIETNIOWE WYDANIE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Akademia Muzyczna we Wrocławiu

Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu to wyższa uczelnia z tradycjami sięgającymi, z oczywistych względów, wczesnych lat powojennych – wszak Wrocław przed wojną był miastem niemieckim. Uczelnia, staraniem działaczy Dolnośląskiego Towarzystwa Muzycznego, została powołana do życia w 1948 roku, przyjmując wtedy nazwę Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej.

 

Była to wówczas piąta wyższa uczelnia Wrocławia i zarazem siódma wyższa szkoła muzyczna w Polsce. Początkowo prowadziła wyłącznie Wydział Pedagogiczny, ale już rok później powstał Wydział Wokalny, w kolejnym roku Wydział Instrumentalny i Wydział Teorii i Dyrygentury, który w roku 1951 poszerzony został o sekcję kompozycji. Od roku 1972 rozszerzono profil kształcenia, powołując Zakład Muzykoterapii Ogólnej i Stosowanej.

 

W 1981 roku uczelnia zmieniła status z Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej na Akademię Muzyczną, otrzymując równocześnie imię wybitnego wirtuoza skrzypiec, Karola Lipińskiego. Szczególnie ważnym faktem w najnowszej historii Akademii stała się zmiana siedziby w 1993 r. na nowy gmach przy pl. Jana Pawła II (dawny pl. 1 Maja).

numer
01
2014

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • System liniowy K-Array KR402
  • Mikser cyfrowy Behringer X32 Producer
  • Zestawy głośnikowe Turbosound M15 i M18B


WYDARZENIA

  • Szkolenie Audio Plus
  • Mistrzowskie Szkolenie DiGiCo w Polsoundzie
  • Dolby Atmos
  • Polska trasa koncertowa muzyków Electric Light Orchestra


REALIZACJE

  • Filharmonia Koszalińska


PREZENTACJA

  • Community


RUBRYKI STAŁE

  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Korekcja
Używanie korektorów – czy to w mikserach, czy procesorach głośnikowych – wbrew pozorom nie jest taką prostą sztuką. Oczywiście sama obsługa rzeczonych „upiększaczy dźwięku” nie jest czymś skomplikowanym, ale umiejętne dozowanie korekcji, w sensie wyboru rodzaju filtru, jego częstotliwości, dobroci i tłumienia/podbicia, jest często nie lada wyzwaniem dla realizatora i/lub inżyniera systemu.

 

Zwłaszcza że czasami lepiej jej w ogóle nie używać (albo używać w minimalnym stopniu), bo nadmierne kręcenie „gałami” equalizera przynosi często więcej szkody niż pożytku. Stąd podstawowe pytanie: korygować, czy nie korygować?

 

Konstrukcje aktywne vs. pasywne
Wiemy już z pierwszej części artykułu, która pojawiła się w poprzednim numerze, że głośność zależy nie tylko od natężenia czy też poziomu natężenia dźwięku, ale też i od częstotliwości. Okazuje się, że to działa też i w drugą stronę – wysokość dźwięku zależy nie tylko od częstotliwości, ale też od natężenia. Czymże w takim razie jest owa „wysokość dźwięku”?

 

Wysokość dźwięku jest wrażeniem słuchowym, umożliwiającym określenie położenia dźwięku na skali częstotliwości. Tyle regułka. Ale okazuje się, że to nie jest takie proste, bowiem dochodzi do tego wspomniany już wpływ głośności dźwięków.

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!