Ulubiony kiosk WRZEŚNIOWY NUMER - PRZEJRZYJ ONLINE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

Teatr Rozrywki w Chorzowie - Przebudowa i wyposażenie Dużej Sceny

Historia Teatru Rozrywki rozpoczyna się pod koniec lat 70. XX w., kiedy to powstał pomysł, aby przy TVP Katowice utworzyć music-hall. Miały się w nim odbywać rewie wzorowane na broadwayowskich, a także recitale gwiazd sceny.

 

Na siedzibę wybrano stary, zabytkowy budynek, w którym przed wojną mieścił się najekskluzywniejszy chorzowski hotel Graf Reden, a po II wojnie światowej był tam Dom Kultury Huty Kościuszko, zwany także Domem Hutnika. W 1984 music- hall przekształcił się w Teatr Rozrywki. Początkiem wieku XXI stan techniczny i wyposażenie teatru w coraz większym stopniu przestawało spełniać wymagania współczesnego teatru muzycznego, stąd w roku 2006 rozpoczęła się jego przebudowa, rozbudowa i wyposażanie w nowy sprzęt nagłośnieniowo-oświetleniowy.

 

O Teatrze Rozrywki w Chorzowie pisaliśmy już na naszych łamach w 2009 roku (konkretnie w numerze 1/2009, opisując Małą Scenę – zbudowaną od podstaw i oddaną do użytku w roku 2008). W tym artykule przyjrzymy się Dużej Scenie, która została dość istotnie przebudowana i wyposażona w nowy sprzęt elektroakustyczny.

numer
10
2013

 

Prenumerata Co w numerze

 

SPRZĘT

  • Mikser Behringer X32 Compact
  • Systemy bezprzewodowe Shure BLX
  • Zestawy głośnikowe JBL JRX225 i JRX218S
  • System interkomowy ELC Green-GO
  • Behringer SPL3220 Ultramizer


WYDARZENIA

  • Otwarcie siedziby firmy Dysten
  • Warsztaty dla realizatorów dźwięku
  • Rod Stewart w Rybniku


REALIZACJE

  • Klub B90


ROZWAŻANIA

  • Konsoleta konsolecie nierówna


RUBRYKI STAŁE

  • Od redakcji
  • Branża
  • Prenumerata
  • W następnym numerze

 

TUTORIALE

 

Zrozumiałość mowy
Słuchając muzyki dobrze jest wiedzieć, o czym wokalista/ wokalistka śpiewa, prawda? Nawet jeśli śpiewa w języku dla nas niezrozumiałym, nie możemy zakładać, że cała reszta świata również nie ma pojęcia, co człowiek po drugiej stronie mikrofonu próbuje przekazać. Tak więc niezależnie od tego, czy piosenka jest śpiewana po polsku, angielsku, czesku, czy arabsku, zadaniem człowieka odpowiedzialnego za przekazywanie „w lud” wysiłków śpiewającego artysty, a więc realizatora nagrań (w przypadku płyt CD, DVD i innych form rejestracji) czy realizatora dźwięku (w przypadku koncertów, transmisji telewizyjnych, radiowych itp.) jest zadbanie o to, aby odbiorca mógł owego artystę zrozumieć. No, z tym to jest u nas różnie, szczególnie jeśli chodzi o przekaz „na żywo”, czyli nagłaśnianie koncertów różnorakich wykonawców. Ale nie mam tutaj zamiaru biadolić „nad zastaną rzeczywistością”, ale spróbować przekazać kilka informacji, który pomogą ten stan zmienić na lepsze.

Systemy bezprzewodowe. Zniekształcenia intermodulacyjne

Coraz lepiej rozumiemy działanie sprzętu audio, zarówno od strony technicznej, jak i od strony słuchacza i jego percepcji. Daleko nam do całkowitego zrozumienia wszystkich zależności, ale to dobrze – gdyby już wszystko było wiadome i przewidywalne, stałoby się to po prostu nudne. Jest jednak dziedzina, w której brakuje nam świadomości. A jeśli już jest świadomość, to brakuje szczegółowej wiedzy. Efektem tych braków jest dorabianie ideologii, a czasem wręcz religii, do zjawisk relatywnie prostych i w podstawowym użytkowaniu nie całkiem trudnych. Mowa tu o falach elektromagnetycznych o częstotliwościach radiowych (w skrócie RF – Radio Frequency), wykorzystywanych do transmisji sygnałów audio bez plątania kabli. Coraz większe wymagania, coraz więcej sprzętu, coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia nie ułatwiają pracy z urządzeniami bezprzewodowymi.

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!