Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ ONLINE MAJOWE WYDANIE Live Sound PRZESYŁKA GRATIS >>

Magazyn Live Sound & Installation

Tematy z okładki

"Kniaź Igor" w Hali Stulecia

11 listopada we Wrocławskiej Hali Stulecia miała miejsce premiera widowiska Opery Wrocławskiej "Kniaź Igor" Aleksandra Borodina, w reżyserii Laco Adamika. "Kniaź Igor" to słynna i zarazem jedyna opera Borodina. Z uwagi na skomplikowane dzieje tego niedokończonego utworu każda inscenizacja to prawdziwe wyzwanie dla realizatorów. Z racji miejsca akcji spektakl nie mógł obejść się bez nagłośnienia i rozbudowanego systemu oświetleniowego. Było to więc też w pewnym sensie wyzwanie dla ekip odpowiedzialnych za obsługę techniczną.

 

 

Inscenizacja miała miejsce w oddanej niedawno, bo we wrześniu ubiegłego już roku, po gruntownym remoncie Hali Stulecia (dawniej, za czasów 'towarzyszy', znanej jako Hala Ludowa). Kapitalny remont, który kosztował około 72 mln złotych, był konieczny za względu na kiepski stan techniczny budynku oraz w celu dostosowania obiektu do potrzeb organizowanych tam imprez.

numer
1
2012

 

Prenumerata Co w numerze

Artykuły i nowości

  • Welcome to Straubing - reactivation
  • Warsztaty Nagłośnieniowe w Świeciu
  • Realizacja Nagłośnienia w Katowicach
  • Nagłośnienie nowego stadionu Legii
  • Żelazowa Wola


Sprzęt

  • QSC seria K
  • Roland V-Mixer M-480
  • Dynacord D 12A i D 12-3A
  • Turbosound RACKDP-50
  • Pol-Audio X3-3400


Działy

  • Od redakcji
  • Nowości
  • W skrócie
  • Rozważania
  • Branża
  • Końcówka

 

Tutoriale

 

TECHNIKA CYFROWA - Predykcja liniowa, filtracja adaptacyjna i inne
Technika cyfrowa otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości i sposoby obróbki, nieosiągalne dla sygnałów analogowych. Dzięki nim możemy dokonywać wielu operacji na sygnale, które w domenie analogowej były niemożliwe lub bardzo trudne do wykonania. O kilku takich operacjach, coraz częściej stosowanych w przetwarzaniu sygnałów cyfrowych, i ich wykorzystywaniu przy pracy z sygnałami audio postaramy się przystępnie w tym artykule opowiedzieć.

PODSTAWY - Twój przyjaciel mikrofon

Praca z mikrofonami na scenie jest znacznie trudniejsza, niż w studiu – o tym doskonale wie każdy realizator live, a już szczególnie monitorowcy. Sprzężenia, „przecieki” z innych instrumentów czy monitorów, wokalowe pop-y czy zakłócenia od świateł są na porządku dziennym. Nie wszystkim tym problemom można zaradzić w miarę łatwo i skutecznie, ale jeśli nic nie będziemy robić, albo przynajmniej próbować robić, to też i nic się nie zmieni na lepsze. W artykule tym przedstawiamy kilka prostych, pozwalających na zminimalizowanie niektórych uciążliwości związanych z pracą mikrofonów na scenie.

PODSTAWY - Promieniowanie głośnika

To, o czym piszemy w tym artykule co prawda nie jest czymś, co będziemy "w czystej postaci" wykorzystywać na co dzień (nikt nie używa głośnika samego, bez obudowy ani nawet w tzw. odgrodzie, a i obudowa otwarta obecnie praktycznie nie jest stosowana), ale należy to potraktować jako wprowadzenie do szerszego tematu obudów głośnikowych, który niewątpliwie będziemy kontynuować w kolejnym numerze (a może nawet kilku).

Jakie korzyści z prenumeraty

Zachęcamy do lektury Magazynu LiveSound & Installation – głównego źródła polskich informacji dla inżynierów i menadżerów działających zawodowo w branży nagłośnieniowej i oświetleniowej.

Proponujemy dwa rodzaje prenumeraty miesięcznika. Wersję tradycyjną papierową, w której poza 11 kolejnymi numerami LSI otrzymasz prawo do bezpłatnej e-prenumeraty, oraz wersję w postaci elektronicznej, gdzie po rejestracji otrzymasz link do PDF'a z magazynem LiveSound & Installation w formie graficznej dokładnie takiej, jak w wydaniu papierowym.

Prenumerata tradycyjna to gwarancja regularnego otrzymywania na Twoje biurko papierowego wydania magazynu, natomiast elektroniczna – możliwość łatwej archiwizacji i skorzystania z dodatkowych funkcji takich jak wyszukiwarka oraz linki do stron WWW.

Prenumerata roczna tylko
46,2 zł    KUP!